در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ادامه بارش ها در برخی مناطق کشور/ روند افزایشی دمای هوا تا پایان هفته

کارشناس هواشناسی گفت: امشب در استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری شاهد بارش باران هستیم.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه امشب در برخی نقاط استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان شاهد رگبار باران و رعد و برق هستیم گفت:در خوزستان همچنین در برخی نقاط آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط گیلان ، غرب مازندران، البرز ، تهران و سمنان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

او ادامه داد: روز سه شنبه در جنوب کشور، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و بوشهر و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس واقع در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و نیز ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان یادآور شد: روز چهارشنبه در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و نیمه غربی فارس، ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس ، کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران ، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و همچنین روز جمعه به سبب شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل به تدریج افزایش ابر و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان تاکید کرد: در ۵ روز آینده در نیمه شرقی کشور در پاره‌ای از مناطق استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد شرق کرمان و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گرد و خاک و احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی  انتظار می رود.

او با بیان اینکه امشب تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور  دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت یادآور شد: تا پایان هفته دریای عمان به ویژه منطقه شرقی مواج است همچنین تنگه هرمز امشب  تا پنجشنبه مواج خواهد بود.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف همراه با وزش باد است و در بعد از ظهر قسمتی ابری خواهد بود . بیشترین دمای‌تهران به ۳۶  درجه و کمترین آن به ۲۶ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار