استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد؛

لزوم تامین زمین مورد نیاز برای توسعه ساخت و ساز در شهر‌های کوچک و روستا‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تامین زمین مورد نیاز برای توسعه ساخت و ساز در شهر‌های کوچک و روستا‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان اظهار داشت: تامین زمین مورد نیاز برای توسعه ساخت و ساز در شهر‌های کوچک و روستا‌ها در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: این اقدام از مهاجرت روستاییان و شهروندان شهر‌های کوچک به مناطق و شهر‌های بزرگ‌تر جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: تامین زمین مورد نیاز برای توسعه ساخت و ساز در شهر‌های کوچک و روستا‌های چهارمحال و بختیاری همچنین باعث بازگشت مهاجران به زادگاه خود خواهد شد.

او ادامه داد: رعایت ضوابط قانونی مانند حریم و بستر رودخانه ها، توجه به اصول شهرسازی و جلوگیری از ساخت و ساز خارج از ضوابط قانونی مورد توجه تمامی مسوولان مرتبط با توسعه شهری و روستایی قرار گیرد.

عباسی گفت: شهرداری‌ها نسبت به اعمال قانون جدیت داشته باشند تا تخلفی در ساخت و ساز‌ها صورت نگیرد و برخورد با متصرفان در اولویت‌های کاری شهرداران باشد.

گفتنی است، اعضای کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی طرح هادی پنج شهر این استان شامل هارونی در شهرستان شهرکرد، هوره در شهرستان سامان، وردنجان و یانچشمه در شهرستان بن و چلیچه در شهرستان فارسان را تصویب کردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار