آیین دعای عرفه در بوشهر در فضای مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر گفت: آیین دعای عرفه به علت شرایط کرونایی، حضوری برگزار نمی‌شود و در بستر فضای مجازی پخش خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی جامعه، امسال نیز مانند پارسال مراسم دعای عرفه در استان برگزار نمی‌شود و این مراسم فقط در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

او با اشاره به آغاز دهه ولایت از فردا، افزود: دهه ولایت و امامت با عنوان «ولایت علوی اکمال دین نبوی» از فردا همزمان باعید سعید قربان آغاز می‌شود و تا عید سعید غدیر ادامه خواهد یافت که در این ۱۰ روز برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اهداف برگزاری این دهه را تکریم شعائر و اعیاد مذهبی، گسترش روحیه نشاط معنوی در جامعه، جشن گرفتن عید الله الاکبر، ترویج بخشش و اطعام نیازمندان عنوان کرد.

اسماعیل پور با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه ولایت و امامت امسال نیز مانند پارسال در فضای مجازی برگزار خواهد شد، دعای عرفه، کاروان در سایه سار ولایت، جشن سالروز میلاد امام هادی(ع)، برنامه بانوان ولایی و جشن غدیر را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.


بیشتر بخوانید


او گفت: فردا در عید سعید قربان در برخی بقاع متبرک قربانی انجام می‌گیرد و مراکز افق گوشت دام قربانی را بین نیازمندانی که از پیش شناسایی کرده‌اند، تقسیم می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: مسابقه خطبه غدیر نیز به مناسبت عید سعید غدیر و با همکاری بنیاد بین المللی غدیر برگزار می‌شود و به ۱۱۰ برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.