رونمایی از لوگوی مسابقات فوتبال بانوان ملت‌های آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و کمیته برگزاری مسابقات فوتبال بانوان ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ در هند، از لوگوی این رقابت‌ها رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ۶ ماه به معتبرترین رقابت‌های فوتبال تیم‌های ملی بانوان قاره کهن باقی مانده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و کمیته برگزاری جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲ در هند، امروز (سه شنبه) از نشان رسمی (لوگو) این بازی‌ها رو نمایی کردند.

هسته مرکزی این نشان، جامی است که برای اولین بار سال ۲۰۱۸ در اردن رونمایی شد. دور این جام نوار‌های رنگی در حال چرخش وجود دارند که الهام گرفته از رنگ پرچم‌ها و لباس تیم‌های ملی آسیایی و ورزشگاه‌های شاخصی است که جام ملت‌های آسیا در آن‌ها برگزار خواهد شد. در طراحی این لوگو از آثار هنری بومی هندی‌ها نیز الهام گرفته شده است.

پنجمین دوره مسابقات فوتبال بانوان جام ملت‌های آسیا از ۲۰ ژانویه تا ۶ فوریه سال آینده برگزار می‌شود. این مسابقات به عنوان مسابقات مقدماتی جام جهانی زنان ۲۰۲۳ استرالیا / نیوزیلند نیز لحاظ خواهد شد.

در راستای توسعه فوتبال زنان در آسیا، مرحله نهایی این دوره از مسابقات با حضور ۱۲ تیم، ۴ تیم بیش از ۴ دوره قبلی، برگزار خواهد شد و برای اولین بار در تاریخ مسابقات فوتبال زنان آسیا مرحله یک چهارم نهایی نیز به بازی‌ها اضافه شده است.

در پایان این مسابقات، پنج تیم به همراه استرالیا (یکی از میزبانان جام جهانی زنان) می‌توانند جواز حضور در جمع ۳۲ تیم جام جهانی زنان ۲۰۲۳ را به دست بیاورند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار