توصیه های دامپزشکی هرمزگان:

روز قربانی، قربانی نشویم/فعالیت کشتارگاه بندرعباس از 5 صبح

با توجه به جولان کرونای هندی در هرمزگان و خطر ابتلا بیماری های مشترک با دام، مردم نذر قربانی را در کشتارگاه ها ذبح کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،محمد جانباز، مدیر کل دامپزشکی هرمزگان، درباره ذبح دام‌های آلوده و ذبح در شرایط غیر بهداشتی و شیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم در روز عید قربان هشدار داد.

جانباز افزود:با توجه به شرایط حاکم بر کشور از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ به منظور جلوگیری از تجمع افراد،کشتارگاه شهرداری بندرعباس با حضور ناظران دامپزشکی و با رعایت مسائل بهداشتی از ساعت 5 بامداد ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰ تا ساعت 17 به وقت شرعی  آماده خدمت رسانی است.

او گفت:شهروندان فاصله یک متری در هنگام ذبح دام و نگهداری لاشه حداقل 24 ساعت در یخچال را رعایت کنند و قصابان نیز باید  از ماسک، دستکش در هنگام کشتار دام استفاده کنند.

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان گفت: ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ چرا که این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود و بهترین پیشنهاد این است که شهروندان نذورات خود را از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند تا کمترین مخاطرات بهداشتی را داشته باشند.

جانباز افزود:روز عید قربان امسال، ۱۴ گروه سیار و ۱۳ گروه ثابت کار نظارت بهداشتی بر ذبح شرعی دام‌ها را بر عهده دارند.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.