استاندار خوزستان:

هرجا بحث مردم باشد من ذره‌ای کوتاه نمی‌آیم

سلیمانی دشتکی گفت: آخرین توانم را به کار گرفتم تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانم مشکلات آب خوزستان را مرتفع کنم، هرجا بحث مردم باشد من ذره‌ای کوتاه نمی‌آیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان تنها استانی است که در ۱۴ مورد به اقشار آسیب پذیر از کرونا کمک کرده است، گفت: پیش از انتصاب من به عنوان استاندار خوزستان، از ۵۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده برای فاضلاب، تنها ۵ میلیون یورو اخذ شده بود که با پیگیری‌های انجام شده ابتدا ۱۷ میلیون یورو و سپس ۳۰ میلیون یورو برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب اختصاص یافت.

او با اشاره به این نکته که  شبکه آب شهری و روستایی، فاضلاب شهری، مهار روان آب و مهار سیل جزو مشکلات اساسی خوزستان بودند که با سازمان برنامه بودجه و وزیر نفت برنامه جامعی تهیه کردیم و برای رئیس جمهور جهت تایید ارسال شده است، افزود: درجریان تنش‌های آبی به وجود آمده، با پدیده کشت‌های آب بری مثل شلتوک روبرو شدیم، کشاورزی آب بری که خارج از برنامه‌های تهیه شده و اولویت‌های تعیین شده آب را مصرف می‌کند و حدوداً سه میلیون متر مکعب آب را هدر می‌دهد و  نتیجه این کشت‌ها باعث شد آب به تالاب شادگان هورالعظیم و آبادان و خرمشهر نرسد که باعث ایجاد نارضایتی عمومی مردم شد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: آخرین توانم را برای بالاترین سطوح نظام به کار گرفتم تا در کوتاه مدت بتوانم مشکلات آب خوزستان را مرتفع کنم، هرجا بحث مردم باشد من ذره‌ای کوتاه نمی‌آیم و مدیران را به دلیل کوتاهی در وظایفشان در مقابل مردم عزل کرده ام.

استاندار خوزستان  تصریح کرد:  از هورالعظیم دوباره بازدید کرده ام به این دلیل که سازمان آب و برق مدعی بود که آب رها شده، ولی محیط زیست تکذیب می‌کرد به همین منظور با هلیکوپتر و از بالا منطقه را بررسی کردم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اتلاف ماهیانی که تصویرشان پخش شد، عموما در بخش عراقی تالاب بود و با وجود بهره برداری‌های بالادست بالاخره آب به هور رسید و با فشاری که به مرکز آوردیم از آب سد سیمره مقداری رهاسازی صورت پذیرفت، گفت: در شرایط جاری کسری منابع آبی مان در همه حوضه‌ها مشهود است و در آینده با مشکلات جدی روبرو خواهیم بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
تورو خداااااا بگید نت خوزستان وصل کننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
یه آدم درست حسابی تو این مسؤلین خوزستان نیست وگرنه این همه مشکل آب ویرق و فاضلاب واریز گرد و.......نداشتن