مشارکت در کار‌های خیر سرچشمه برکات مادی و معنوی در زندگی است

امام جمعه گرگان گفت: کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی از امور مهم جامعه اسلامی است و مشارکت در کار‌های خیر سرچشمه برکات مادی و معنوی در زندگی انسان هاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در گلستان با صدور پیامی هفته بهزیستی را گرامی داشت.

در متن این پیام آمده است:

اسلام دین حمایت از محرومان و مستضعفان و آسیب دیدگان اجتماعی است، تا آنجا که کمک به ضعیفان را از بالاترین صدقات می‌شمرد.
در قرآن کریم هم بر حقوق مستمندان (وَ الْمَساکِینِ‏) تأکید شده است؛ زیرا در هر اجتماعى افرادى معلول و از کار افتاده‏ و مانند آن وجود دارند که فراموش کردن آن‌ها بر خلاف تمام اصول انسانى است.

از اینرو کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی از امور مهم جامعه اسلامی است؛ لذا افراد مختلف جامعه نسبت به معضلات اجتماعی از جمله مبارزه با اعتیاد، مبارزه با مشکلات افراد خیابانی، کودکان بی‌سرپرست و معلولین و مسائل ناشی از طلاق، مسئولند.

البته سازمان بهزیستی در اندازه توان خودبخشی از آن را به عهده گرفته است لیکن تمام مردم وظیفه دارند آن‌ها را در رسیدن به این هدف مقدس یاری دهند.

بی تردید کمک هاى مردمى در فرهنگ اسلام از اهمّیّت بسیار بالائى برخوردار است. نه تنها کمک به نیازمندان، بلکه هرگونه کمک به کارهاى خیر و فعّالیّت هاى مثبت اجتماعى در مفهوم «انفاق فی سبیل اللَّه»  درج است، همه از بهترین اعمال محسوب می ‏شود و سرچشمه انواع برکات و آثار معنوى و مادّى در دنیا و آخرت است؛ لذا انفاق فى سبیل اللّه و کمک‏ به نیازمندان از آنچه خداوند به انسان داده است؛ اعمّ از مال و ثروت، مقام، آبرو، اعتبار، علم و دانش، عفو و بخشش، و خلاصه هر آن‏چه خداوند روزیش کرده است از جمله نشانه‌های نقش آفرینی مردم در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است.

با این تفاسیرباید تأکید نمود مردم باید پیشتاز کمک به نیازمندان و محرومان جامعه باشند، زیرا کمک به محرومان سبب حفظ کشور از آسیب‌ها می‌شود و به طور قطع در این مسیر برکات‌های الهی بر مردم سرازیر می‌شود.

ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی از خداوند متعال مسئلت دارم به کارکنان و مدیران بهزیستی توفیق عنایت دهد که در خدمت اجتماع باشند؛ بی تردید زحمت کشان در سازمان بهزیستی  با رعایت امانت به صورت کامل همراه با دلسوزی و خلوص نیت کارشان می‌توانند اعتماد عمومی را جلب کنند، چون گسترش این امردر هر نهاد و دستگاه می‌تواند اعتماد عمومی در سایه توجه به سرمایه‌های اجتماعی، همدلی و مسئولیت پذیری اجتماعی را به همراه آورد.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: نورمفیدی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.