سقف تسهیلات مسکن شهری در سیستان و بلوچستان ۲۵۰میلیون تومان شد

معاون امور مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در نقاط شهری این استان تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و نقاط روستایی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

ابوالفضل مهدیار معاون امور مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه در شورای پول و اعتبار و در راستای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مصوب شد اظهارداشت: نرخ سود تسهیلات مذکور ۱۸ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله است.

وی افزایش قیمت مسکن و کاهش توان مالی شهروندان بویژه اقشار متوسط و دهک‌های پایین را یکی از دغدغه‌ها در جامعه عنوان کرد و افز ود: به موجب این مصوبه افراد متقاضی سایر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی نظیر طرح اقدام ملی مسکن در سیستان و بلوچستان نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

معاون امور مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: رونق بازار مسکن، خانه‌دار شدن اقشار مختلف بویژه دهک‌های متوسط و پایین و افزایش مشارکت انبوه سازان در طرح‌های عمرانی از مهمترین اهداف اجرای طرح‌های مختلف مسکن در استان است.

وی خاطرنشان کرد: در این میان اعطای تسهیلات با باز پرداخت بلندمدت می‌تواند نقش موثری در تحقق اهداف حوزه مسکن در سیستان و بلوچستان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.