تظاهرات در هند در اعتراض به جاسوسی رژیم صهیونیستی

در پی رسوایی شرکت رژیم صهیونیستی در جاسوسی از اشخاص در سراسر جهان با استفاده از نرم افزار پگاسوس، حزب مخالف دولت هند تظاهرات اعتراضی برگزار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی رسوایی جاسوس افزار پگاسوس که مربوط به جاسوسی یک شرکت اسرائیلی از فعالان، روزنامه نگاران و مخالفان در سراسر جهان است، حزب مخالف دولت هند موسوم به «کمیته کنگره تامیل نادو» پنجشنبه در چنای تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش راپتلی، به دنبال افشاگری‌ها مبنی بر اینکه ده‌ها هندی هدف احتمالی این نرم افزار جاسوسی بوده اند، قانونگذاران و سران حزب کمیته کنگره تامیل نادو ضمن درخواست برای تحقیق قضایی در این خصوص، خواستار توجه نارندرا مودی، نخست وزیر به این موضوع شدند.

تظاهرکنندگان تلاش کردند به سوی اقامتگاه رسمی فرماندار تامیل نادو راهپیمایی کنند، اما صد‌ها پلیس با مسدود کردن خیابان با حصار‌های فلزی مانع از پیشروی آن‌ها شدند.

بر اساس تحقیقاتی که ۱۷ منبع رسانه ای از جمله لوموند و گاردین یکشنبه منتشر کردند، نرم افزار پگاسوس که تولید شرکت صهیونیستی ان اس او است، امکان جاسوسی از دست کم ۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ تن از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار