غرق شدن ۲ نفر دیگر در زرینه‌رود شاهین‌دژ

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: ۲ نفر در رودخانه زرینه رود واقع در محدوده کشاورز این شهرستان غرق شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اسماعیل فرحناک مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با اشاره به غرق شدن ۲ نفر دیگر در زرینه‌رود شاهین‌دژ گفت: غرق شدگان به علت آشنا نبودن به فن شنا در روردخانه زرینه رود جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: طی کمتر از یک ماهه گذشته ۶ مورد غرق شدگی منجر به فوت در زرینه رود این شهرستان اتفاق افتاده است.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداتشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: هیچ گونه مانع و تابلوی هشدار دهنده ای برای اعلام خطر شنا ممنوع در مسیر رودخانه دیده نمی‌شود و امکانات نجات غریق نیز در این منطقه وجود ندارد.

فرحناک تاکید کرد: برای کمک به افراد غرق شده، نجات مصدوم در نیم ساعت اول مخصوصا اگر در آب سرد غرق شده باشد، شانس بیشتری برای زنده ماندن دارد ولی اگر بیش از ۲ ساعت از آب خارج شود ،هیچ گونه عملیات پزشکی موثر نخواهد بود.

وی از همه شهروندان به ویژه اهالی روستاهای حاشیه رودخانه زرینه رود خواست تا از شنا کردن در آب این رودخانه به دلیل شدت جریان آن اکیدا خودداری کرده و والدین نیز کنترل بیشتری را در این امر برروی فرزندانشان انجام دهند. 

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.