غدیر محکمترین سند حقانیت شیعه است

دبیر بنیاد غدیر استان گفت:غدیر محکمترین سند حقانیت شیعه است و برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت با هدف تبیین پیام غدیر و درک و فهم فلسفه غدیر باید باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام کاملی فر دبیر بنیاد غدیر استان گفت:هدف بنیاد غدیر ترویج فرهنگ غدیر است و در این راستا برنامه‌های متعددی از جمله اطعام ۱۰ هزار نیازمند، برگزاری اردو‌های جهادی، کمک‌های مومنانه، خدمات پزشکی رایگان، بازسازی و خطبه خوانی واقعه غدیر و برگزاری جلسات تخصصی تبیینی برای دانش آموزان از جمله ویژه برنامه‌های این دهه است.

اوبا بیان اینکه غدیر در غربت قرار گرفته است و باید استعداد‌های غدیری شکوفا شود گفت: قرار است با همکاری و هماهنگی حوزه هنری انقلاب، شهرداری، سازمان تبیلغات و بنیاد غدیر اولین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر در این دهه برگزار شود.

به گفته او تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که ۱۵۰ اثر از کشور‌های ترکیه عراق آذربایجان واصل شده است و هیات داوران در حال داوری آثار هستند.

دبیر بنیاد غدیر استان با بیان اینکه برای تبیین، تبلیغ و گرامیداشت غدیر و آموزه‌های غدیر نیاز به عزم عمومی وجود دارد تا مسئله غدیر از مظلومیت نجات یابد گفت: قرار است تا روز مباهله هیچ گونه مراسم عزاداری برگزار نشود و در این راستا مداحان و بزرگان هیات مذهبی توجیه شده اند.

حمیدی معاون فرهنگی شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه غدیر هویت و شناسنامه شیعه است یادآور شد: باید از این دهه برای مفاهیم خطبه غدیر به خانواده‌ها استفاده کنیم.

او با اشاره به برخی برنامه‌های شهرداری برای گرامیداشت دهه امامت و ولایت گفت: برگزاری اختتامیه اولین جشنواره ملی خط نستعلیق با محوریت اشعار استاد شهریار، مسابقه خطبه غدیر، نورافشانی، تجلیل از سادات، برگزاری مسابقه قرآنی، برگزاری جشن ویژه عید غدیر و احیای سنت حسنه عقد اخوت از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: غدیر خم ، دهه ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار