استاندار زنجان:

هیئت‌های مذهبی سفیران سلامت هستند

حقیقی گفت: همراهی هیئت‌های مذهبی با مصوبات ملی ستاد کرونا بی نظیر بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در نشست با مدیران هیئت‌های مذهبی استان زنجان گفت: زنجانی‌ها تقلید خاصی به سالار شهیدان دارند و پایتخت نشینان شور و شعور حسینی این ارادت خود را به وجه شایسته‌ای ثابت کردند.


او بابیان اینکه زنجانی‌ها در یوم العباس پارسال در اوج همه گیری کرونا شور و شعور خود را به زیباترین شکل نشان دادند که ماحصل آن کمک‌های مومنانه ۳۵ میلیارد تومانی بود.


استاندار به در پیش بودن محرم و ایام عزای امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب رعایت دستورالعمل های بهداشتی اولویت همگان باید باشد و محرم امسال هم بر اساس رنگ بندی‌ها همان شیوه نامه‌های پارسال ستاد ملی کرونا اجرا خواهد شد.


او با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفر از ۱۴۷ نفر تست کرونا گرفته شده است و برای ۵۵ ساله‌ها نیز تزریق واکسن کرونا آغاز شده است.


استاندار زنجان شاخص مرگ و میر و ابتلا و بهبودی در استان زنجان را بسیار مطلوب‌تر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت:  شرط بهبود شرایط را رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم است.


رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان با انتقاد از اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان زنجان به کمتر از ۴۸ درصد رسیده است،افزود: جان مردم و حفظ سلامتی آن‌ها اولویت ماست و هیئت‌های مذهبی نقش سفیران سلامت را دارند و از امروز کمیته‌ای با مسئولیت معاون سیاسی و امنیتی برای رصد وضعیت شهر‌ها و تغییر رنگ بندی‌ها و تدوین دستورالعمل های مربوط به ایام محرم تشکیل می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ابتدای این نشست گفت: ۷۰۰ هیئت مذهبی در استان زنجان به ثبت رسیده است که ۴۰ هیئت شاخص‌تر از بقیه فعال است.


در نشست مدیران هیئت‌های مذهبی برخی از حاضران نظرات خود را درباره نحوه برگزاری برنامه‌های محرم بیان کردند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.