به همت متخصصان داخلی صورت گرفت؛

بهره مندی از هوای بدون ویروس با دستگاه تصفیه هوا

یک فعال فناور گفت: ما توانستیم دستگاه یونیزاسیون هوا را به صورت قابل حمل تولید کنیم تا همه بتوانند در هر مکانی از هوای بدون ویروس بهره‌مند شوند.

 

آرازش، رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دستگاه یونیزاسیون هوا با تولید یون منفی در هوا، ویروس، باکتری، قارچ و دود موجود در محیط را از بین می‌برد.

او افزود: این دستگاه در کشور‌های دیگر در بیمارستان‌ها به صورت یون ژنراتور وجود دارد، اما ما در کشور توانستیم به این نوآوری برسیم که این دستگاه را به صورت قابل حمل تولید کنیم تا مردم بتوانند در خانه، محل‌کار و امکان عمومی استفاده و از هوای بدون ویروس و پاکیزه‌ بهره مند شوند.

این فعال فناور ادامه داد: این دستگاه با تولید یون منفی، باعث می‌شود ویروس‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها، دود و بو از بین برود و اکسیژن محیط قوام و دوام پیدا کند و باعث شادابی افراد می‌شود.

آرازش در مورد ارزآوری دستگاه یونیزاسیون هوا گفت: خرید نمونه‌های خارجی این دستگاه برای کشور حدود ۵ هزار دلار هزینه دارد، اما تولید نمونه داخلی آن نزدیک به ۱۳ میلیون تومان هزینه دارد.

او ادامه داد: در تولید این دستگاه از قطعات داخلی استفاده شده است و همه کارکنان خط تولید ما فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌های مطرح کشور هستند.

آرازش بیان کرد: این دستگاه به تولید انبوه رسیده است و ماهانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ عدد از دستگاه تولید می‌کنیم. تولید این دستگاه برای ۱۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است و نزدیک به ۲۲۰ به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

او درمورد وجه تمایز این دستگاه با نمونه‌های خارجی گفت: این دستگاه نیازی به فیلتر ندارد و مصرف برق آن بسیار پایین است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
دستگاه عالی کار میکنه بینظیره
Iran (Islamic Republic of)
ب. پیوندیان
۰۰:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
دستگاه خوبی به نظر میاد. من درباره یون منفی اطلاعاتی شنیده بودم اینکه دستگاهی باشه یون منفی تولید کنه خیلی عالیه
آخرین اخبار