تکنولوژی، عامل کاهش مصرف آب در صنعت/ تأمین آب شرب انسان و دام، اولویت برنامه هاست

استاندار خراسان جنوبی گفت: تکنولوژی استفاده شده در حوزه صنعت سبب شده است تا آب مصرفی این بخش دوباره به چرخه تولید باز گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه قرارگاه آب استان به مسئولیت همه افراد جامعه در موضوع آب تأکید کرد و گفت: هیچ فرد یا دستگاهی وجود ندارد که در موضوع آب غیر مسئول باشد؛ لذا همه دستگاه‌ها به نوعی متولی مدیریت منابع آب هستند.

او با تشبیه موضوع آب به فرهنگ عمومی افزود: آب، مثل فرهنگ عمومی است و همانگونه که متولی فرهنگ عمومی آحاد مردم جامعه اند، در موضوع آب نیز همه اشخاص متولی مدیریت منابع آبی هستند.

ملانوری بیان کرد: همه افراد جامعه باید در قبال این موضوع به وظیفه و مسئولیتشان عمل کنند تا بتوانیم آب را به خوبی مدیریت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به این که پیش از این، پیش بینی ها وجود تنش آبی را نشان می‌داد، با بهره گیری از سوابق سال‌های قبل قرارگاه آب را با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی راه اندازی کردیم تا با استفاده از همه ظرفیت ها اعم از سازمان‌های دولتی، بخش‌ها و نهاد‌های عمومی و نیز مردم، موضوع را مدیریت کنیم.

او ضمن تقدیر از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط گفت: اعضای قرارگاه موضوع آب را با حساسیت دنبال می‌کنند؛ لذا محور‌هایی که می‌توانند منابع آبی را مدیریت کنند باید در دستور کار این حوزه قرار گیرند.

ملانوری اظهار کرد: در حال حاضر تأمین آب شرب انسان و دام باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی از هدر رفت بالای آب در بخش‌های مختلف گفت و تصریح کرد: با توجه به نوع آبیاری در کشاورزی، هدر رفت در این بخش بسیار بالاست.

او با اشاره به میزان هدر رفت آب در صنعت، عنوان کرد: با تکنولوژی به کار رفته در بخش صنعت، مصرف آب مدیریت شده و آب به چرخه تولید بر می‌گردد.

ملانوری هدر رفت آب در بخش شرب را نیز نامتعارف خواند و گفت: ۵ درصد هدر رفت آب در بخش شرب، مربوط به انشعابات غیر مجاز، خراب و خارج از شبکه آب بوده و بخش دیگری از ۴۲ درصد هدر رفت آب در شبکه آب روستایی و به میزان کمتر در شبکه شهری، مربوط به فرسودگی شبکه هاست.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که آب ضروری‌ترین موضوع استان است، بیان کرد: بنابراین در توزیع اعتبارات هم باید به این مبحث توجه ویژه‌ای شود.

او در ادامه به اهمیت و ضرورت آبرسانی سیار اشاره کرد و گفت: از آنجایی که تأمین آب شرب مردم بخصوص در ماه‌های گرم سال برای ما بسیار حائز اهمیت است، این موضوع باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.