گرانی مرغ در گلستان؛ شایعه یا واقعیت؟

معاون بهبود تولیدات دامی گلستان به شایعه افزایش قیمت مرغ در استان پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، چند روز گذشته در مرغ فروشی‌های گلستان مرغ کم شده بود که مردم را یاد مشکلات روز‌های پایانی سال ۹۹ انداخت.

به گفته مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان علت کمبود چند روز گذشته مرغ، تعطیلی کشتارگاه‌ها بوده است.

چه مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که اولین تولید کننده مرغ کشور با تولید سالانه بیش از ۲۷۰ هزار تن، درگیر صف‌های طولانی و کمبود می‌شود؟

رحمت سمیعی معاون بهبود تولیدات دامی گلستان با بیان تاثیر گرما بر کاهش عملکرد تولید گفت: با توجه به اینکه برخی اقلام و نهاده‌های مرتبط با قیمت تمام شده مرغ با افزایش روبرو بوده است، تولید کننده‌ها درخواست افزایش قیمت داده اند، اما بعید می‌دانم حداقل تا پایان این دولت افزایش قیمت صورت گیرد.

او گفت: بابت تامین مرغ چه برای نیاز استان و چه تقاضای خارج از استان نگرانی نداریم.

سمیعی ادامه داد: تنها دغدغه ما کاهش عملکرد بخاطر گرمای هوا است، اما در مجموع به اندازه کافی جوجه ریزی انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی گلستان گفت: برای رشد صنعت در هر منطقه‌ای لازم است همزمان نیاز‌های مربوط به آن صنعت و همچنین نیاز‌های پسین و پیشین آن توسعه پیدا کند چرا که در دراز مدت دچار مشکل می‌شود.

او گفت: در صنعت مرغ ظرف ۸ سال گذشته از ۹۰ هزار تن تولید به ۳۰۰ هزار تن تولید رسیده ایم که رشد قابل ملاحظه‌ای است.

علی اصغر اصغری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت گلستان گفت: بر اساس سیاست‌های دولت در حوزه مبارزه با قاچاق و شفافیت در گردش کالا، همه صاحبان واحد‌های کشتارکننده مرغ موظف اند با مراجعه به سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت نام و ثبت اطلاعات ورود و خروج محموله‌های مرغ زنده و خروجی‌های گوشت مرغ اقدام کنند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت گلستان افزود: از اول تیر ماه همه ۱۴ کشتارگاه صنعتی استان موظف به انجام این کار شدند.

انتهای پیام/ ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.