یوسفی در صحن علنی:

آقای رحمانی فضلی! ما و مردم از شما عذرخواهی کنیم

نماینده اهواز گفت: آقای روحانی می‌گوید عملکردم در خوزستان بی‌بدیل بوده اما ما تذکر هایمان را دادیم. آقای رحمانی فضلی! اجازه دهید ما و مردم از شما عذرخواهی کنیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی یوسفی نماینده اهواز در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان سوال از وزیر کشور درباره علت عدم نظارت بر عملکرد شهرداری ها و عدم اجرای مفاد قانون شرایط انتخاب شهرداران، گفت: مردم می‌پرسند شما نمایندگان در مسائلی مانند بحران، تنش آبی خوزستان، کرونا در سیستان و بلوچستان و شمال کشور، آبگرفتگی خوزستان و بوشهر چه کرده‌اید؟ همچنین می پرسند برای گران شدن سیمان یا کمیابی نان و آرد و کمبود اعتبارات چه کردیم؟

وی ادامه داد: چرا در سال‌های متفاوت با افزایش اعتبارات مشکلات حل نمی‌شود؟ این سوال را در هفته آخر کاری دولت می‌پرسم چرا که هم به دولت جدید و هم به وزرای آینده پیام بدهیم و پاسخگویی در کشور را باب کنیم.

یوسفی با بیان اینکه انتصاب استانداران و فرمانداران و برخی شهرداران دست وزیر کشور است، اظهار کرد: به مردم چه پاسخی باید بدهیم؟ شوراهایی مانند شورای تامین، کمیسیون سرقت، مبارزه با قاچاق کالا و برخی شوراهای اقتصادی در اختیار وزیر کشور است.

نماینده اهواز توضیح داد: استاندار و فرماندار نباید اجازه داد بحران به وجود بیاید و بعد بگویند اختیارات نداشتیم. وزیر کشور چرا در ۸ سال گذشته از ظرفیت مجلس بهره نبرد؟

یوسفی گفت: شهردار بر اساس قانون باید تجربه ۹ ساله مدیریت ارشد و حداقل فوق لیسانس داشته باشد آن وقت در گذشته شاهد بودیم فردی که پیش از آن معاون فرهنگی شهرداری اهواز با مدرک دیپلم بود و بعد به کارهای تبلیغاتی مشغول شده بود، شهرداری اهواز می رسد و یک هفته قبل از شهردار شدن مدرک فوق لیسانس دریافت می کند.

این نماینده مجلس افزود: آقای روحانی می‌گوید عملکردم در خوزستان بی‌بدیل بوده اما ما تذکرهایمان را دادیم. آقای رحمانی فضلی! اجازه دهید ما و مردم از شما عذرخواهی کنیم. شما که استان را خوب اداره کرده اید!

نماینده اهواز تصریح کرد: ۳۲۶ قطعه زمین در اهواز با حداقل قیمت حدود ۳۵۰ میلیارد تومان فروخته شد و نیمی از آن دریافت نشده است. در اهواز آب وارد خانه‌های مردم می‌شود و می‌گویند پول نداریم. این‌ها سوءمدیریت است.

یوسفی گفت: استان خوزستان تابلو همه بحران هاست که با مدیریت شما و استانداران چنین شده است. در حالیکه شورای شهر وقت می‌خواست شهردار را استیضاح کند مسئولان استانی جلسه می‌گذارند تا این اتفاق نیفتد. انتصاب برخی افراد باعث شده هنوز انتخابات شورای شهر اهواز تایید نشود.

وی با بیان اینکه در کشور و خوزستان زمان انتخابات و رای‌گیری مشکل ارتباطی وجود داشت، خطاب به رحمانی فضلی تصریح کرد: این نارضایتی‌ها را شما به وجود آوردید و باعث شد نمایندگان مجلس در انتخابات شورا‌های شهر مورد اتهام قرار گیرند، در حالی که شما مسئول بودید.

نماینده اهواز همچنین اظهار کرد: تا پایان اسفند ۹۹ قرار بود ۵ هزار اتوبوس به شهر‌ها وارد کنید و در این باره نیز به نمایندگان مجلس توضیح دهید.

یوسفی گفت: آقای رحمانی فضلی! من به عنوان نماینده جوان و خادم کوچک مردم در مجلس در کنار پیشکسوتان همان باور‌های جوان‌های دهه ۶۰ را به برخی افرادی که ۴۰ سال در کشور مدیریت داشته‌اند، یادآوری کنم.

این نماینده تصریح کرد: برخی تصمیم‌های ما تاثیر‌هایی دارد که قابل بازگشت نیست. مانند مشکلات معیشتی یا آبگرفتگی و زندگی برخی مردم می‌شود فقط همان یخچال خانه شان که با وضع فعلی خرید یخچال و کولر به آرزو تبدیل می‌شود. البته ما هم شرمنده ایم.

نماینده اهواز گفت: مجلس با تصویب بند «ل» تبصره ۱۲ لایحه بودجه پس از ۴۰ سال برای مردم تلاش کرد. قرار بود در سه ماه برای تبدیل وضعیت نیرو‌های شهرداری اقدام کنید و این در حالی است که در روز‌های آخر دولت، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر را می‌خواهید به عنوان نیرو استخدام کنید. اما هنوز نتوانسته این قرارداد نیرو‌های دیگر را سامان دهید.

یوسفی بیان کرد: در انتخابات شورا‌ها با اجرا نکردن ماده ۶۳ برای همه و نامزد‌های انتخاباتی نگرانی ایجاد کردید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برای آن‌ها که در شهرداری در پرداخت حقوق دستمزد مانده اند، چه کردید؟ چرا در دولت حقوق و بیمه عقب افتاده، اقدامی نمی‌شود؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار