دبیر کل اتحادیه عرب با نخست وزیر مکلف لبنان گفت‌و‌گو کرد

احمد ابو الغیط، دبیر کل اتحادیه عرب با مأمور تشکیل دولت جدید لبنان تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، احمد ابو الغیط، دبیر کل اتحادیه عرب با نجیب میقاتی که مأمور تشکیل دولت جدید لبنان شده است تلفنی گفت‌وگو و برای او در مأموریت تشکیل دولت آرزوی موفقیت کرد.

روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان نوشت: احمد ابو الغیط برای میقاتی در تشکیل دولتی که بتواند اصلاحات لازم و فوری و مورد نیاز مردم لبنان را برای برون رفت از وضع بد کنونی انجام دهد، آرزوی موفقیت کرد.

یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت: احمد ابو الغیط در گفت‌وگو با نجیب میقاتی تصریح کرد این اتحادیه همواره از لبنان برای برون رفت از بحران کنونی اش که تبعات آن دامن همه اقشار ملت لبنان و ثبات این کشور را گرفته است، حمایت می‌کند.

در حالی که لبنان از مدت‌ها پیش دولت ندارد و روز به روز بیشتر در بحران فرو می‌رود، نجیب مقیاتی، نخست وزیر مکلف لبنان دیروز گفت‌وگو‌های خود را با فراکسیون‌های اصلی حاضر در پارلمان لبنان آغاز کرد به امید اینکه بتواند با تشکیل دولت جدید به بن بست سیاسی کشورش پایان دهد.

لبنان که در یک بحران اقتصادی عمیق فرو رفته است از نزدیک به یک سال پیش توسط یک دولت موقت که فقط به امور جاری کشور می‌پردازد، اداره می‌شود.

نجیب میقاتی که پیش از این دو بار نخست وزیر لبنان بوده است، روز دوشنبه به عنوان نخست وزیر لبنان منصوب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار