فرماندهی نیرو‌های مسلح عراق: نیازی به حضور نیروی نظامی خارجی نداریم

سخنگوی فرمانده نیرو‌های مسلح عراق بر بی نیازی کشورش به نیروهای نظامی خارجی برای تامین امنیت خود تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد این کشور نیازی به حضور هیچ نیروی رزمی خارجی ندارد.

سرلشکر یحیی رسول گفت: عراق خواهان آن است که روابطش با ائتلاف بین المللی مبتنی بر شراکت در مبارزه با تروریسم و آموزش و تجهیز نیرو‌های عراقی و ارائه گزارش‌های اطلاعاتی به آن باشد.

این مقام عراقی افزود: روابط آینده با ائتلاف بین المللی مبتنی بر افزایش مهارت ها، آموزش، تامین تسلیحات، خدمات مستشاری و حمایت از نیرو‌های مسلح در این زمینه‌ها خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه عراق نیازی به حضور هیچ نیروی رزمی خارجی در این کشور ندارد، خاطرنشان کرد داعش در سایه تمرکز گسترده در شمال شرق سوریه و مناطق نزدیک مرز‌های عراق، همچنان خطری برای این کشور محسوب می‌شود.

بامداد روز سه شنبه سران دو کشور عراق و آمریکا پس از رایزنی‌های خود در کاخ سفید بیانیه‌ای را مبنی بر خروج همه نظامیان آمریکایی از عراق تا پایان سال ۲۰۲۱ صادر کردند. در بیانیه مشترک واشنگتن و بغداد آمده است: طبق توافق دو کشور عراق و آمریکا حضور نیرو‌های نظامی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) در عراق پایان می‌یابد.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و همراهانش در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق بلافاصله طرح خروج نیرو‌های آمریکا از خاک این کشور را در ۵ ژانویه ۲۰۲۰ تصویب کرد، اما آمریکا همچنان با بهانه تراشی از خروج از خاک این کشور سر باز می‌زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار