نجات جان مادر و نوزاد توسط اورژانس ۱۱۵ مهاباد

تکنسین‌های پایگاه کیتکه فوریت‌های پزشکی شهرستان مهاباد جان مادر و نوزاد را در روستای صعب العبور بهرام آباد نجات دادند.

سینا باغچه‌ای مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در پی تماس همسر مادر باردار با اورژانس ۱۱۵ شهرستان از مرکز EOC شهرستان به پایگاه فوریت‌های پزشکی کیتکه خبری مبنی بر وجود مادر باردار پرخطر در روستای بهرام آباد بلافاصله اکیپ فوریت‌های پزشکی با طی نمودن مسافت ۶۵ کیلومتری و جاده خاکی خود را به روستای اقماری بهرام آباد رسانده و جان مادر باردار پرخطر که به دنبال پاره شدن کیسه آب و تولد نوزاد به خطر افتاده بود را از مرگ نجات دادند.

باغچه‌ای افزود: بلافاصله اقدامات اندازه گیری علائم حیاتی، رگ گیری، سرم تراپی و اکسیژن تراپی بر روی بیمار در محل توسط فوریت‌های پزشکی انجام گرفت و اقدامات پس از زایمان برای مادر باردار پرخطر در منزل وی انجام گرفت و مادر باردار پرخطر و نوزاد وی را تا بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد همراهی و به بخش زایمان بیمارستان انتقال دادند.

این مقام مسئول اضافه کرد: این مادر باردار ۲۷ ساله در هفته چهلم بارداری به سر می‌برد و فرزند دوم خود را حامله بود و به علت پاره شدن کیسه آمنوتیک ممکن بود در اثر خونریزی شدید جان مادر و نوزاد به مخاطره بیافتد که با حضور به موقع پرسنل فوریت‌های پزشکی مادر و نوزاد از خطر مرگ نجات یافتند. حال کنونی مادر و نوزاد مساعد است.

او خاطرنشان کرد: در این عملیات کیوان محمد پناه و کاظم غفوری راد حضور داشتند و روستای بهرام آباد جزو روستا‌های اقماری مرکز خدمات جامع سلامت روستایی کانی سیب به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.