اختصاص ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان ثلاث باباجانی

فرماندار ثلاث باباجانی گفت : برای امسال ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار جدید به این شهرستان اختصاص یافت و میان دستگاه‌های اجرایی براساس اولویت طرح‌های عمرانی و خدماتی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یدالله شکری فرماندار ثلاث باباجانی گفت : اعتبار از سه محل استانی، نفت و گاز و توازن منطقه‌ای برای اجرای ۹۲ طرح و پروژه عمرانی این شهرستان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه اعتبارات امسال شهرستان نسبت به پارسال رشد ۱۳۷ درصدی داشته است، گفت : این اعتبارات در حوزه حمل و نقل و راهداری، شهرسازی، انرژی، کشاورزی، روستایی، گردشگری، آب و فاضلاب، بهداشت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگی هزینه می‌شود.

فرماندار ثلاث باباجانی افزود: علاوه بر این اعتبارات، بیش از ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر هم برای حوزه آب و فاضلاب شهرستان نهایی شده و بزودی در اختیار دستگاه خدمات رسان قرار می‌گیرد.

شکری با تاکید بر اینکه مدیران شهرستان برای جذب کامل اعتبارات و مدیریت و اجرای پروژه‌های عمرانی تمام توان خود را به کار گیرند، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید اعتبارات استانی خود را از ادارات کل طلب کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جذب اعتبارات و تسریع در روند اجرای طرح‌های عمرانی اقدام کنند.

او گفت: اگر چه تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران سابقه طولانی دارد، اما در هیچ دوره و هیچ دولتی چنین تحریم‌های هدفمند و همه جانبه‌ای علیه ملت ایران اعمال نشده بود بطوریکه مقامات آمریکایی این تحریم‌ها را به صراحت فلج کننده، دانستند.

 ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به ۵۳ پروژه عمرانی اختصاص یافت

فرماندار هرسین، از اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به ۵۳ پروژه عمرانی این شهرستان خبر داد.

عبادالله کنجوریان افزود: این اعتبار مربوط به فصل‌های انرژی، کشاورزی و منابع طبیعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی، حفاظت از گونه‌های زیست، حمل و نقل، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش عمومی، ورزش و تفریحات، فرهنگ و هنر، بهداشت و درمان، آب و فاضلاب و توسعه و خدمات است.

فرماندار هرسین اولویت را با پروژه‌هایی اعلام کرد که در امسال به پایان می‌رسند و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با همکاری ادارات کل پیگیری‌های لازم را در جهت تخصیص کامل اعتبارات به‌عمل آورند.

او گفت: با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به اینکه هرسین یکی از شهر‌های کمتر برخوردار کشور است اعتبارات امسال نسبت به پارسال افزایش داشته است.

مدیریت و مصرف بهینه آب از سوی مشترکان

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان سرپل‌ذهاب ضمن دعوت مردم به رعایت الگوی مصرف گفت: مدیریت و مصرف بهینه آب از سوی مشترکان می‌تواند در عبور از بحران و تنش آبی موثرترین راهکار باشد.

احمد احمدی با بیان اینکه منبع تامین آب شهر سرپل‌ذهاب از محل چشمه سراب گرم با ۲۲۰ لیتر در ثانیه است، افزود: تعداد مشترکین در این شهر حدود ۱۸ هزار مشترک با جمعیت ۵۲ هزار نفر است.

او ادامه داد: سرانه مصرف آب برای هر نفر براساس نُرم کشوری ۲۲۰ لیتر در روز و الگوی مصرف ۲۲ مترمکعب در ماه برای هر خانوار شهری تعیین شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب سرپل‌ذهاب با بیان اینکه کشور در حال طی کردن تنش آبی است و مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند، گفت: صرفه جویی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه درست مصرف کردن است.

او گفت: استفاده از آب به عنوان مایه حیات بخش، حق همگان است و کسی نمی‌تواند از مصرف آب توسط مردم جلوگیری کند، ولی مصرف کنندگان می‌توانند تا رفع تنش آبی از برخی کار‌ها که باعث هدر رفتن آب لوله کشی می‌شود از جمله شستشوی خودرو، حیاط، فرش و دیگر امور غیر ضرور، خودداری کنند.

احمدی افزود: سرپل‌ذهاب از مناطق گرمسیری است که مدیریت مصرف آب در آن بسیار مهم است لذا مشترکینی که در شهر و روستا فاقد کنتور اندازه گیری هستند باید نسبت به نصب کنتور برای مدیریت مصرف اقدام کنند، زیرا آب یک ماده بدون جایگزین است که باید برای داشتن همیشه آن نهایت دقت و توجه را در مصرف داشته باشیم.

کاهش دبی آب چاه‌های شهرستان سنقر و کلیایی

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به کاهش دبی آب چاه‌های این شهرستان گفت: تصفیه خانه آب سد شهدای سنقر در صورت نیاز وارد شبکه توزیع می‌شود.

غلامرضا مرتضوی با اشاره به هفته ملی مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود: اشتغالزایی جوانان کمتر از جهاد در دوران دفاع مقدس نبوده و مجموعه فنی و حرفه‌ای در این راستا نقش قابل توجهی دارد.

او افزود: مهارت یکی از موضوعات بسیار مهمی بوده که می‌تواند در تولید اشتغال و رفع برخی از مشکلات اجتماعی کمک کند.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به برگزاری جلسه مقابله با تنش آبی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی لازم برای مقابله با تنش آبی را داشته و از تمامی ظرفیت‌های موجود برای کاهش مشکلات آب شرب در شهرستان سنقر و کلیایی استفاده کنند.

مرتضوی ادامه داد: از ماه‌های گذشته تمهیدات لازم برای تأمین آب شرب برخی از روستا‌های شهرستان سنقر و کلیایی با آبرسانی سیار به وسیله تانکر انجام شده و هم اکنون ادامه دارد.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با بیان اینکه چاه‌های تأمین آب شرب شهر سنقر دچار کاهش دبی شده است، افزود: هم اکنون آب شرب شهر سنقر توسط ٢٣ حلقه چاه تأمین شده که در صورت نیاز تصفیه خانه آب سد شهدا وارد شبکه توزیع می‌شود.

برداشت ۵۲  هزار تن محصول چغندرقند در سرپل ذهاب

رئیس جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: ۵۲ هزار تن محصول چغندرقند از سطح یک هزار و ۷۰هکتار مزارع زیرکشت این محصول در شهرستان برداشت و تحویل کارخانه‌های قند اسلام‌آبادغرب، بیستون و همدان شد.

اردشیر نورمحمدی افزود: با توجه به پیگیری کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری یک هزار و ۱۸۳ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافته بود

او افزود: در سال‌های گذشته ۲ بار چغندرکار نمونه کشوری از شهرستان سرپل ذهاب انتخاب شد و پیش بینی می‌شود امسال چغندر کار نمونه با عملکرد ۱۴۰ تن در هکتار از این شهرستان انتخاب شود.

رئیس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: با توجه به استراتژیک بودن محصول چغندرقند و درآمد زایی ۶۴۰ میلیارد ریال برای کشاورزان شهرستان در سال زراعی جاری، با هدف رفع مشکلات حمل و نقل و خرید محصول، احداث کارخانه قند در شهرستان مهم و ضروری است.

نورمحمدی ادامه داد: با توجه به برنامه‌های این مدیریت جهت کشت چغندرقند در سال زراعی آینده، نیازمند تهیه بذر حداقل در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار هستیم.

او گفت: برای سهولت در امر برداشت محصول نیز نیازمند تامین اعتبار جهت خرید ۱۲ دستگاه ست برداشت چغندرقند هستیم که می‌تواند کمک شایانی به توسعه کشاورزی باشد.

نورمحمدی با اشاره به افزایش بهره وری آب و اهمیتی که کشت چغندرقند در تناوب زراعی دارد، افزود: افزایش کشت چغندرقند پاییزه را در سال زراعی جدید در دستور کار داریم، زیرا در کشت پاییزه نسبت به کشت بهاره مصرف آب کمتر، میانگین عملکرد بالاتر و جهت اصلاح خاک از کشت‌های مناسب است و توسعه آن از سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی است.

او گفت: کاهش هزینه‌های تولید و جمعیت آفات و بیماری‌ها از دیگر مزیت‌های کشت چغندرقند پاییزه است که کارشناسان پهنه، نکات فنی و لازم را در خصوص مبارزه با علف هرز، تغدیه و تنک کردن مزارع شهرستان در بازدید‌های دوره‌ای به کشاورزان چغندرکار ارائه می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار