هشدار هواشناسی آذربایجان غربی به طغیان رودخانه‌ها

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: نقشه‌ها بیانگر احتمال رعد و برق، وقوع رگبار، طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل و آبگرفتگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه بررسی نقشه‌ها بیانگر احتمال رعد و برق، وقوع رگبار، طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در روز جمعه است گفت: لازم است شهروندان از تردد در اتفاعات و مسیل‌ها خودداری کنند.

مهدی کریمی با اشاره به صدور هشدار نارنجی توسط اداره کل هواشناسی استان نسبت به بارش‌های رگباری تابستانه افزود: نواحی شمالی استان بیشتر تحت تاثیر این مخاطرات هستند و لازم است تا جوامع محلی در تردد در مسیر سیلاب‌ها دقت کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: توصیه می‌شود آمادگی لازم در زمینه آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها نیز مورد توجه شهروندان و دستگاه‌های مربوط باشد تا از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

وی تاکید کرد: همچنین عدم صعود به ارتفاعات نیز با توجه به احتمال رعد و برق مورد توجه کوهنوردان چوپانان و جوامع محلی باشد.

انتهای پیام/ ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.