امدادرسانی به ۲۷ خانوار آسیب دیده از آبگرفتگی در گلستان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت:در پی بارندگی شدید روز گذشته و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، به ۲۷ خانوار امدادرسانی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسن ملک شاهکوهی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: به دنبال اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در استان، نیرو‌های عملیاتی از روز گذشته در حالت آماده باش قرار گرفتند.

او ادامه داد: با افزایش سطح بارندگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و برخی معابر شهری و روستایی، از عصر دیروز، ۵۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۳ گروه با بکارگیری ۱۳ دستگاه خودروی امدادی و ۶ دستگاه لجن کش به محل‌های آسیب دیده اعزام شدند.

ملک شاهکوهی افزود: از دیروز تاکنون، ۲۷ خانوار شامل ۱۰۸ نفر از آبگرفتگی آسیب دیدند.

او گفت:در شهرستان علی آبادکتول ارزیابی و دور کردن مردم از اطراف رودخانه زرین گل انجام شد.

این مقام مسئول افزود: در شهرستان گنبدکاووس به ۲ خانوار در روستای چپرقویمه امدادرسانی شد.

او گفت:در شهرستان مراوه تپه نیز ۲ روستا ارزیابی و تخلیه آب منازل از اقدامات نیرو‌های امدادی بوده است.

ملک شاهکوهی گفت: همچنین در آزادشهر ۴ روستا ارزیابی شدند و در مینودشت هم پس از ارزیابی ۲ روستا خانه‌هایی که دچار آبگرفتگی شده بودند از آب تخلیه شدند.

او گفت: در مناطق متاثر از آبگرفتگی ۲ دستگاه چادر، ۹۶ تخته پتو، ۳۶ تخته موکت، ۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۲ ست ظروف و ۴۸ قوطی کنسروجات توزیع شد.

ملک شاهکویی گفت:عملیات در شهرستان‌های علی آباد کتول، گنبدکاووس و مراوه تپه پایان یافت و امدادرسانی در مناطق متاثر از آبگرفتگی در شهرستان‌های آزادشهر و مینودشت ادامه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.