گلوبال تایمز: چین باید برای مقابله با تهدیدات آمریکا قدرت نظامی خود را افزایش دهد

رسانه‌ دولتی چین در واکنش به تهدید آشکار بایدن به آغاز جنگی واقعی از پکن خواست برای تقویت قدرت دفاعی خود تلاش کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، گلوبال تایمز که یک رسانه دولتی چین است در واکنش به اظهارات اخیر جو بایدن، رییس جمهور آمریکا مبنی بر تهدید پکن به آغاز "جنگی واقعی" از دولت چین خواسته توان نظامی خود را تقویت کند.

سخنگوی دولت چین هم در این باره گفت: پکن در نظر دارد قدرت دفاع نظامی خود را افزایش دهد تا آمریکا بداند در مورد دخالتهایش در دریای جنوبی چین و با تایوان نمی‌تواند پیروز مسئله باشد.

وی ادامه داد: ما باید به جهان نشان دهیم که چین قصد تحریک آمریکا را ندارد، ولی اگر واشنگتن بخواهد بر سر موضوع تایوان و دریای جنوبی چین با ما وارد نزاع شود، قطعاً از این جهنم پیروز بیرون نخواهد آمد.

بایدن در روز‌های اخیر چین و روسیه را به صورت آشکار به "جنگی واقعی" تهدید کرده و گفته بود وقوع جنگ با رقیبان استراتژیک واشنگتن محتمل است.

رییس جمهور آمریکا این هفته در بازدید از دفتر اطلاعات ملی این کشور تاکید کرد: امنیت سایبری برای ما بسیار مهم است و دولت آمریکا از بابت فعالیت‌های سایبری چین و روسیه نگرانی‌های زیادی دارد.

در پی حملات اخیر سایبری به شرکت‌ها و زیرساخت‌های مهم آمریکا، امنیت سایبری در اولویت برنامه‌های کاخ سفید قرار گرفته است.

براساس مکتب رئالیسم که قدرتمندترین مکتب فکری در روابط بین الملل است، قدرت های بزرگ نقشی ویژه در نظام بین الملل دارند. جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی معتقد است چین بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا به شمار می رود. دریای چین جنوبی، جزیره تایوان و جزایر مورد اختلاق توکیو و پکن از جمله مهمترین مناطقی است که احتمال جنگ میان آمریکا و چین بر سر آنها زیاد است. با این حال، مرشایمر بر این باور است آمریکا باید از همان استراتژی مهاری که علیه شوروی سابق استفاده کرد برای مهار چین بهره بگیرد. به تازگی نمایندگان کنگره آمریکا نیز خواستار احیای ابزارهای واشنگتن در زمان جنگ سرد علیه چین شدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار