خریداری ۶ هزار تن گندم از کشاورزان دیواندره ای

سرپرست جهاد کشاورزی دیواندره گفت: پیش بینی می شود امسال ۴۰ هزار تُن گندم در شهرستان دیواندره تولید شود که تا به حال ۶ هزار تُن از این میزان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رضا بهمنی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره  اظهار داشت:میزان تولید گندم طی سال گذشته در این شهرستان ۱۱۷ هزار تُن بوده، اما با توجه به کاهش نزولات جوی، امسال تولید ۴۰ هزار تُن گندم پیش بینی شده که تا به حال ۶ هزار تُن خریداری شده است.

بهمنی گفت:از ۱۶۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت در شهرستان دیواندره، تنها ۹۶ هزار هکتار زیر کشت محصول گندم رفته که امسال به دلیل بارش کم باران گندم شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد.

او اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی، سرمازدگی به محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد و از مجموع ۹۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت گندم، ۷۰ هزار هکتار از این محصولات از بین رفته است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره گفت: ۹۶ هزار هکتار بصورت دیم و ۸۰۰ هکتار به صورت آبی کشت می‌شود که قیمت هر کیلوگرم گندم در مراکز خرید با توجه به مصوب دولت ۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

بهمنی با اشاره به اینکه ۳ا کیپ در بخش خصوصی و دولتی میزان افت و ریزش مزارع را کنترل می‌کنند، افزود: در شهرستان دیواندره ۱۳ مرکز خرید گندم و شبکه‌های تعاون روستایی با ظرفیت ذخیره سازی ۱۳۰ هزار تن اقدام به خرید گندم از کشاورزان می‌کنند.

او  با اشاره به فصل برداشت گندم گفت: ۲۰۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم را در سطح شهرستان برعهده دارند که کشاورزان تخلفات آن‌ها اعم از ریزش گندم را به کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان گزارش دهند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۹۰ کیلومتری سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کشاورزان ، خرید گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.