تحریم‌های اروپا علیه مقامات لبنانی به بهانه جلوگیری از اجرای دموکراسی

اتحادیه اروپا امروز طرحی را برای تحریم نهاد‌ها و افرادی که ادعا می‌شود باعث تضعیف ثبات و حاکمیت قانون در لبنان می‌شوند، تصویب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، اتحادیه اروپا امروز (جمعه) با رهبری فرانسه، طرحی برای تحریم افراد یا نهاد‌هایی در لبنان که به ادعای این اتحادیه مانع پیشبرد دموکراسی در این کشور می‌شوند تصویب کرد.

طبق اعلام این اتحادیه هدف از تصویب این طرح تحریم افراد و نهاد‌های لبنانی است که پس از یک سال از بحران لبنان درپی انفجار بندر بیروت، از ایجاد ثبات و تشکیل کابینه جدید در این کشور جلوگیری کرده و باعث ایجاد بحران مالی و سیاسی بی‌سابقه در این کشور شده‌اند.

اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که این طرح می‌تواند باعث ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌هایی افراد و نهاد‌های لبنانی شود.

طبق گفته این اتحادیه هنوز کسی به لیست این تحریم‌ها اضافه نشده و تا پایان تابستان این طرح اجرا نمی‌شود.

بعد از انفجار بندر بیروت در سال گذشته و استعفای حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان، سعد الحریری و میشل عون، به‌دلیل اختلافات فراوان هنوز هم برای تشکیل یک دولت با هم به نتیجه نرسیده‌اند و این امر موانعی را در روند تشکیل یک دولت کارآمد ایجاد کرده است. در عین حال دخالت‌های برخی از کشور‌ها نظیر عربستان، آمریکا و فرانسه نیز مانع بزرگی برای حل بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان شده است.

اما سرانجام چند روز پیش، ۷۲ عضو پارلمان لبنان با رأی دادن به نجیب میقاتی و حمایت از او، تشکیل دولت این کشور را به میقاتی سپردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۰۷:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اروپای بدبخت عامل وغلام حلقه به گوش آمریکا.
آخرین اخبار