درخشش بانوی سربیشه‌ای در جشنواره کارآفرین برتر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از کسب رتبه برتر بانوی سربیشه‌ای در جشنواره کارآفرین برتر کشور خبر داد.

عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: امسال در جشنواره کارآفرین برتر، رحیم آبادی بانوی کارآفرین سربیشه‌ای، موفق به کسب رتبه دهم در کشور و کسب رتبه اول در استان در رشته گلیم بافی شد.

رحیم آبادی بانوی کارآفرین سربیشه‌ای می گوید: من از سال ۱۳۹۷ از طریق فنی و حرفه‌ای با هنر گلیم بافی آشنا شدم و با گذراندن دوره‌های آن مدرک گلیم بافی را دریافت کردم.

او افزود: کلید اولیه کار را در روستا بسیج سازندگی زد که با هدف استعداد یابی، دوره‌های گلیم بافی در روستا برگزار شد تا افرادی که بافت تمیزی دارند شناسایی شوند و با قرار دادن دستگاه بافت در اختیارشان این هنر را در خانه دنبال کنند.

رحیم آبادی عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم روستا به هنر جاجیم بافی نیز مشغول اند، میراث فرهنگی در کنار فنی و حرفه‌ای و جهاد سازندگی برای توسعه این هنر شرایط را فراهم کرد.

این بانوی گلیم باف ادامه داد: بعد از استعداد یابی بنیاد برکت به افراد شناسایی شده وام اعطا می کند تا این افراد در منزل بتوانند هنر گلیم بافی را دنبال کنند.

او به کارگاهی که در روستا برپا کرده است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در این کارگاه ۹ نفر مشغول به کار هستند که همگی افراد بهبود یافته از اعتیاد و یا بد سرپرست هستند و بیشتر درآمد کارگاه برای کمک به این افراد صرف می شود.

رحیم آبادی تصریح کرد: این کارگاه ۳ سال است که دایر شده اما از زمان شیوع بیماری کرونا به دلیل برگزار نشدن نمایشگاه‌ها فروش محصولات کارگاه کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.