حجت‌ الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای:

خطر فساد فرهنگی بیشتر از فساد اقتصادی و سیاسی است

رئیس قوه قضائیه گفت: خطر فساد فرهنگی حتی از فساد اقتصادی و فساد سیاسی که مردم نسبت‌ به آن حساس هستند، مهم‌تر و بیشتر است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ضمن تبریک عید الله الاکبر گفت: ۳۷ سال از عمر شورا می‌گذرد، چرا مردم و مسئولین کمتر این نهاد و جایگاه آن را می‌شناسند؟ گزارش چهار دهه گذشته را به مردم بدهید. شورای عالی باید نسبت‌به مسائل فرهنگی کشور بیشتر حساس باشد و با توجه به مقتضیات، فرضاً هر ده یا پنج سال یک دسته‌بندی از گذشته و آینده داشته باشد، اولویت‌ها را مشخص کند و با نگاه آینده‌نگری مشکلات فرهنگی یک دهه آینده را مشخص نماید.

رئیس قوه قضائیه: کسی که گرفتار جرم می‌شود، سابقه او موجب گرفتاری و کاهش جایگاه اجتماعی می‌شود، خانواده او جایگاه ضعیف پیدا می‌کند. ما باید به فکر صیانت از مجرمین هم باشیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: مسئله فرهنگی کشور بسیار مهم است و فساد فرهنگی خطرش حتی از فساد اقتصادی و فساد سیاسی که مردم نسبت‌به آن حساس هستند، مهم‌تر و بیشتر است. باید بدانیم در آینده مفاسد فرهنگی و معضلات آن را چگونه باید پیشگیری کرد و با آن مواجه شد. حتی قوه قضاییه در این خصوص خلأ قانونی دارد و به ما کمک کنید؛ اگر قوه قضائیه مجبور است برخورد قهری با جرم، جنایت و معضلات و تخلفات و مفاسد و مفسد و فاسد و فساد بکند لکن نمی‌خواهد برای خانواده‌های آن‌ها که عمدتاً مقصر نیستند، عوارضی داشته باشد. باید فکری بشود تا عوارض جانبی ایجاد نشود یا کاهش یابد. کسی که گرفتار جرم می‌شود، سابقه او موجب گرفتاری و کاهش جایگاه اجتماعی می‌شود، خانواده او جایگاه ضعیف پیدا می‌کند. ما باید به فکر صیانت از مجرمین و خانواده آن‌ها هم باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای: کارگروه مشترکی بین قوه قضائیه و شورا باشد تا براساس توافق‌نامه تعاملات و همکاری صورت پذیرد؛ این کارگروه باید نسبت‌به معضلات فرهنگی و کاهش آسیب‌ها در ساحت‌های مختلف چاره اندیشی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: برای نسلی که نه انقلاب را دیده و نه جنگ و نه سختی‌ها را و توقعات زیادی دارد، باید فکری کرد. حفظ انقلاب از اصل انقلاب مهم‌تر است به‌همین دلیل رهبری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی فضای مجازی ایجاد می‌کنند و گاهی نهاد‌های رسمی مثل مجلس نسبت‌به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند، ولی جایگاه شورا‌های عالی تأسیسی محکم و استوار است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به توافقنامه فی مابین شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوه قضائیه در دوره قبل گفت: بنده کارگروه مشترک را قبول دارم و اگر در آن توافقنامه پیش بینی شده باید اجرا و اگر لازم باشد بازنگری شود. کارگروه مشترکی بین قوه و شورا باشد تا براساس توافق‌نامه تعاملات و همکاری صورت پذیرد؛ این کارگروه باید نسبت‌به معضلات فرهنگی و کاهش آسیب‌ها در ساحت‌های مختلف چاره اندیشی نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تو غصه فسادای دیگه رو نمیخواد بخوری فساد اقتصادی رو درست کن بقیه فسادا هم خودبخود درست میشه
آخرین اخبار