به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی

سخنرانی با موضوع تبیین و تشریح فلسفه و پیام غدیر برگزار شد

به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی، سخنرانی با موضوع تبیین و تشریح فلسفه و پیام غدیر، همراه با شعرخوانی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، به مناسبت عید سعید غدیرخم، سخنرانی با موضوع تبیین و تشریح فلسفه و پیام غدیر، همراه با شعرخوانی با حضور معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، معاونین و کارشناسان ستادی، روسای ادارات شهرستان ها، مسئولین کتابخانه‌ها و کتابداران کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در بستر فضای مجازی و برقراری ارتباط زنده با شهرستان‌ها برگزار شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت: عید غدیر خم به تعبیر مقام معظم رهبری عید الله الاکبر است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: "مضمون والای غدیر متعلق به همه مسلمانان است؛ چرا که به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت الله است. "

در ادامه حجت الالسلام والمسلمین رضا شکرزاده، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی ارومیه، ضمن تبریک این عید خجسته، سخنرانی خود را با اشاره به قصیده غدیریه ملامهرعلی تبریزی (ها علیٌّ بشرٌ کیفَ بشر، ربُّه فیه تَجَلّى وظَهَر؛ کلُّ مَن ماتَ و لَمْ یَعْرِفْه، مَوتُهُ موتُ حِمارٍ و بَقَر...)، شروع کرد و گفت: امیدوارم که از رهروان امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام بوده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به کتاب المراقبات نوشته عالم ربّانی و عارف گرانقدر مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، بیان کرد: در این کتاب آمده» غدیر ما ادراک یوم الغدیر» که عید‌های دیگر شرافت دارند، ولی همه عید‌ها منتهی به عید غدیر است، اگر عید مبعثی است یا عید سعید قربانی است همه این عید‌ها مشروط به عید غدیر می‌باشد اگر کسی عید غدیر را قبول نداشته باشد این عید‌ها ارزش ندارند.

وی افزود: در غدیر رویداد عظیم اعطای رسمی مقام ولایت و امامت بر علی (ع) در سرزمین «غدیرخم» رخ داد و از این رو در تاریخ ماندگار شد.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) طبق آیه سوم سوره مائده فرمود: در یوم الغدیر وحی نازل شد که «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً» امروز دین شما را برایتان کامل و نعمتم بر شما تمام کردم، و اسلام را برایتان به عنوان دین برگزیدم.

شکرزاده گفت: عید غدیر، عید با عظمت و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامی ‏است که خداوند متعال ما را توصیه کرده صدقه بدهیم، نماز شکر به جا آوریم و در روز غدیر وقتی به همدیگر می‌رسید بگویید: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.

در ادامه شاعران اهل بیت نیز در وصف غدیر و مقام حضرت علی علیه السلام سروده های خود را قرائت کردند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.