استاندار گیلان خبر داد؛

کاهش رعایت دستورالعمل‌ها، افزایش مبتلایان به کرونا

استاندار گیلان گفت: میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان آمار ۲۵ درصدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در استان بسیار نگران کننده دانست و گفت: در حالی که همه شهرستان‌های گیلان به جز املش در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند با کاهش آمار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آمار ابتلا به بیماری کرونا همچنان رو به افزایش و قابل تأمل است.

او زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را همچنان عامل اصلی پیشگیری از ابتلا به بیماری دانست و افزود: زدن واکسن برابر بیماری کرونا بیش از ۸۰ درصد بازدارندگی ایجاد می‌کند، اما نافی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به افزایش برخی عادی انگاری‌ها در استان گفت: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باز هم با تولید و انتشار محتوا‌های آگاهی بخش و هشدار دهنده باید مخاطبان را به رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی ترغیب کند.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به بستری شدن هزار و ٢٧٨ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان افزود: بیش از ۲۶۰ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته به آمار بستری‌ها اضافه شدند.

او به تزریق ۴۷۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون روزانه ۱۳ تا ۱۸ هزار دوز واکسن کرونا در گیلان تزریق می‌شود که با رسیدن سهمیه بیشتر در آینده آمادگی تزریق روزانه تا ۴۰ هزار دوز واکسن هم وجود دارد.

محمود قاسم نژاد، جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان هم افزود: در ۹ شهرستان آستانه اشرفیه، املش، بندر انزلی، رودبار، سیاهکل، شفت، لاهیجان، لنگرود و ماسال، افراد بالای ۶۰ سال واکسینه شدند.

او گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، پایان سال مالی دستگاه‌های اجرایی از تیر تا شهریور تمدید شده و دانشجویان در حال تهیه رساله و پایان نامه که در مقاطع بالاتر پذیرفته شدند و مشکل نظام وظیفه دارند شش ماه مهلت داشته و مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود.

سرهنگ حبیبی، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصان نیز در این جلسه با اشاره به آمادگی سپاه و بسیج برای همکاری بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی و افزایش پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون تصریح کرد: تعداد ۳۵ پایگاه بسیج به تزریق واکسن کرونا اختصاص داده شده بود که هم اکنون این تعداد به ۷۰ پایگاه افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.