تقویت پدافند هوایی روسیه با استقرار ۱۰ سامانه اس-۵۰۰

نیروی هوایی روسیه قصد دارد با افزودن چندین سامانه موشکیِ اس-۵۰۰ دیگر بر پدافند هوایی این کشور، لایه‌های دفاعی خود را تقویت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منبعی آگاه از روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور قصد دارد قرادادی برای به‌کارگیری ۱۰ سامانه دیگر از پدافند دفاع موشکی اس-۵۰۰ (S-500) و چندین سامانه ضدموشکی را منقعد و به این وسیله پدافند هوایی خود را تقویت کند.

این منبع زمان تحویل گرفتن این تجهیزات را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ اعلام کرد. پیش‌تر سامانه روسی اس-۵۰۰ توانست یک موشک بالستیک را رهگیری و منهدم کند.

اکنون رسانه‌های روسی می‌گویند این نوع سامانه موشکی قادر به رهگیری موشک‌های مافوق صوت نیز هستند. در این صورت نیروی هوایی روسیه اولین سیستم دفاعی دربرابر موشک‌های مافوق صوت را در اختیار خواهد داشت. اولین مجموعه این موشک‌ها در مسکو مستقر خواهند شد.

در حال حاضر آزمایش‌هایی برروی اس-۵۰۰ در جنوب روسیه در حال انجام است و این منبع اعلام کرد که انتظار می‌رود آزمایش‌ها برروی این نوع سامانه تا اواخر ۲۰۲۱ پایان یابد.

ماه گذشته وزارت دفاع روسیه از آزمایش سامانه موشکی اس-۵۰۰ برای رسیدن به هدف بالستیک پرسرعت، خبر داد و گفت: «سامانه موشکی جدید اس-۵۰۰ خود را با هدف بالستیک پرسرعت در منطقه آستاراخان آزمایش کردیم. در این آزمایشات خصوصیات تاکتیکی، فنی و قابلیت اطمینان بالای سلاح‌های روسی تأیید شد.»

در این بیانیه آمده است که پس از اتمام چرخه کامل آزمایشات، نخستین سیستم اس-۵۰۰ به واحد پدافند هوایی در مسکو تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار