بسته خبری «آژیر» ۱۰ مرداد ۱۴۰۰؛

حیات دوباره دختر جوان توسط پلیس/ کسب درآمد از طریق موبایل قاپی

در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات زورگیران شمال تهران در دام پلیس تا عربده کشی در رستورانی واقع در ستارخان مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم  و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

زورگیران شمال تهران در دام پلیس

سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: بیست و یکم اردیبهشت ماه ۲ مظنون به اسامی محمد و طاهر توسط ماموران کلانتری ۱۳۷ نصر دستگیر و با توجه به اینکه دستگیر شدگان فوق در خیابان گیشا با یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش در حال پرسه زنی و ولگردی بوده اند توسط گشت کلانتری دستگیر و برای بررسی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به خارج از شهر بودن محل سکونت متهمان، مخدوش بودن پلاک موتورسیکلت، داشتن اسامی مستعار و بیان اظهارات متناقض در تحقیقات پلیسی؛ نهایتا هر ۲ متهم ناگزیر به ارتکاب بیش از ۲۵ فقره سرقت به عنف «زورگیری» در سطح شهر تهران با همدستی فرد دیگری به نام کامران شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از اعتراف صریح متهمان، شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۲۲ نفر از آنان شناسایی و متهمان صراحتاً به انجام کلیه سرقت‌ها اعتراف کردند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: تلاش کارآگاهان برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

جزئیات و نحوه شهادت سرباز نیروی انتظامی اعلام شد/ سارقی که نمک خورد و نمکدان شکست

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ به تشریح پرونده شهادت سرباز مختوم نژاد پرداخت و اظهار کرد: صبح روز شنبه ۹ مرداد، ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدا حین گشت زنی به مرد جوانی مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران با استعلام پلاک موتورسیکلتی که مرد جوان سوار بر آن بود، دریافتند که موتور سیکلت سرقتی است و در ادامه این فرد بازداشت و بلافاصله به دادسرای ناحیه ۱۴ تهران منتقل شد.

سردار رحیمی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد متهم دستگیر شده ۵ سابقه سرقت دارد و باتوجه به اینکه موتورسیکلت سرقتی همراهش بود به دستور قاضی پرونده برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد. اما ساعت ۱:۳۰ دقیقه همان روز و قبل از انتقال متهم به کلانتری، زمانی که سرباز وظیفه متهم جوان را از دادسرا بیرون آورد تا سوار بر خودرو به کلانتری منتقل کند، وی مدعی شد که گرسنه است و از سرباز خواست تا برای او غذا تهیه کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه اغذیه فروشی در نزدیکی دادسرا بود سرباز ۱۹ ساله به نام عبدالجبار مختوم نژاد برای متهم  ۳۴ ساله غذا تهیه کرد و دستبند او را باز کرد تا متهم بتواند به راحتی غذایش را بخورد. اما متهم جوان با چاقویی که در لباسش پنهان کرده بود چندین ضربه به سرباز ۱۹ ساله زد و پا به فرار گذاشت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: سرباز وظیفه به بیمارستان منتقل شد، اما شدت جراحات وارده شهادت او را رفم زد. با فوت عبدالجبار مختوم نژاد، موضوع به بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت اعلام و کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری او وارد عمل شدند.

وی افزود: پاتوق‌ها و محل‌های تردد متهم زیر نظر گرفته شد و در نهایت با انجام تحقیقات فنی، کاراگاهان اداره دهم موفق به شناسایی متهم جوان در شهرستان کرج شدند.

سردار رحیمی بیان کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس شفیعی، کاراگاهان جنایی راهی کرج شده و متهم جوان را داخل پارکی سوار بر موتورسیکلت سرقتی دیگری بازداشت کردند. متهم در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: چون سابقه کیفری زیادی داشتم، برای ترس از دوباره بازداشت شدن تصمیم به فرار گرفتم، اما نمی‌دانستم که ضرباتی که به سرباز جوان وارد کردم باعث شهادت او شده باشد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: به دستور بازپرس جنایی متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و  تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

گفتنی است که سرباز شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد متولد ۱۳۸۰، مجرد و اهل و ساکن شهر گنبد استان گلستان است که برای انجام خدمت مقدس سربازی در کلانتری شهدای تهران در حال انجام وظیفه بود.

کلاهبرداری میلیاردی از کاربران با رمز ارز‌ها

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که این روز‌ها در پلیس فتا و دادسرا‌ها برای آن پرونده تشکیل می‌شود، بحث رمز ارز‌ها است که متاسفانه این دست از جرایم جزو کلاهبرداری‌های نوظهور در فضای سایبر است که به دلیل ناآگاهی برخی از کاربران شکل می‌گیرد.

وی افزود: در پرونده اخیر متهم با راه اندازی سایتی در فضای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مدعی بود که با یکی از صرافی‌های آنلاین در خارج از کشور ارتباط دارد و می‌تواند مشکلات افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند را حل و فصل کند.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: متهم با این ترفند رمز حساب کاربری شهروندان را اخذ و آن‌ها را به سایتی که خودش طراحی کرده بود، هدایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه متهم دارای یک فقره سابقه کیفری است، افزود: طی انجام یک عملیات اطلاعاتی، این فرد در مخفیگاه خود دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: این پرونده بیش از ۵۰ فقره شاکی دارد، لذا
اقدامات ما در حال انجام است تا دیگر شاکی‌های این پرونده را شناسایی کنیم.

وی افزود: در بررسی تجهیزات رایانه‌ای پرونده مشخص شد که متهم علاوه بر اخذ رمز کاربری شاکیان، اطلاعات شخصی کاربران را گرفته بود تا برای انجام دیگر جرایم از اسامی این افراد سوءاستفاده کند.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: در این پرونده تعدادی از شکات تمام سرمایه خود را از دست دادند، فقط در یک فقره بیش از ۳ میلیارد تومان کلاهبرداری شکل گرفته است و در حال بررسی و برآورد ارزش مالی این پرونده هستیم.

عربده کشی در رستورانی واقع در ستارخان

سرهنگ صادق قره باقری رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تخریب رستورانی در غرب تهران و عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان توسط تعدادی از افراد شرور در محدوده ستارخان بررسی موضوع در دستورکار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: مأموران با انجام اقدامات پلیسی گسترده و تلاش شبانه روزی، ۲ تن از عاملان اصلی این درگیری و تخریب را شناسایی و هر ۲ شرور را پس از هماهنگی‌های قضائی در عملیات‌های منسجم پلیسی روز گذشته در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران در پایان با اشاره به اینکه شناسایی و دستگیری سایر عاملات تخریب و درگیری در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: پلیس با کسانی که بخواهند نظم و امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیاندازند برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

حیات دوباره دختر جوان توسط پلیس

سروان محمد زیدی معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: اواخر هفته گذشته یکی از ماموران پلیس امنیت عمومی تهران پس از ترک محل خدمت در حال مراجعه به منزل بودکه در حوالی خیابان شریعتی پیکر بی رمق دختر جوانی را مشاهده می‌کند و بلافاصله برای بررسی موضوع به مصدوم نزدیک می‌شود.

وی افزود: با مشاهده خونریزی ناشی از بریدگی با جسم تیز بلافاصله مامور انتظامی در بررسی‌های اولیه در می‌یابد که این دختر جوان ۲۳ ساله قصد خودکشی دارد.

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران با بیان اینکه با ارائه خدمات مشاوره‌ای و تلاش این همکار در عمل نوع دوستانه و خدا پسندانه، این دختر جوان از خودکشی منصرف و نجات پیدا می کند، گفت: پلیس در همه حال و در هر زمان حافظ جان، مال و ناموس مردم بوده و شبانه روز در جهت تامین امنیت شهروندان تلاش خواهد کرد.

کسب درآمد از طریق موبایل قاپی

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: بیست و نهم فروردین ماه پرونده‌ای به همراه یک نفر متهم به هویت بهزاد از سوی کلانتری ۱۰۸ نواب به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع که چکیده پرونده حاکی از آن بود، متهم به همراه یک نفر دیگر با موتورسیکلت قصد سرقت موبایل خانمی را داشته که با مداخله شهروندان موفق به سرقت نشده و در حین فرار به خودرو‌های عبوری برخورد و بهزاد توسط شهروندان دستگیر می‌گردد، ولی همدستش از محل فرار می کند.

وی افزود: بهزاد در بازجویی‌های اولیه در کلانتری به شدت منکر سرقت بوده و اعلام کرد در حال عبور بوده که با خودروی عبوری تصادف کرده و اظهارات شاهدان کاملا کذب است. پس از وصول پرونده به پایگاه در حالی که متهم کماکان منکر بزه انتسابی بوده، تحت بازجویی قرار گرفت و پس از بررسی سوابق کیفری معلوم شد بهزاد دارای ۳ فقره سابقه کیفری در زمینه سرقت است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با اطلاعات بدست آمده تحقیقات خود را گسترش داده و به جمع آوری ادله و کشف رد پای متهم در سرقت‌های اخیر اقدام می‌کند که تلاش شبانه روز کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه هشتم نتیجه بخش شده و مشخص می‌شود بهزاد با همدستی فرد متواری بیش از ۳۰ فقره سرقت به شیوه قاپ زنی را در شهر تهران انجام داده اند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: با بدست آمدن مدارک و ادله‌های لازم، بهزاد مجدد مورد بازجویی قرار گرفت و در مواجه با مستندات موجود به قاپ زنی تلفن همراه با همدستی شخصی بنام مرتضی اعتراف و اعلام کرد که تاکنون بیش از ۳۰ فقره سرقت به این شیوه مرتکب شده ایم و اموال مسروقه را به مالخری در خیابان شوش می‌فروختیم که ارزش مجموع سرقت‌ها بیش از ۳۵۰ میلیون تومان بود.

سرهنگ کارآگاه عزیزخانی با اشاره به اینکه دستگیری متهم متواری و مالخر اموال سرقتی در دستور کار کارآگاهان قرار دارد، افزود: تاکنون ۲۳ تن از مال باختگان متهم را بعنوان سارق خود معرفی کرده اند و اقدامات پلیسی برای شناسایی دیگر مال باختگان کماکان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید

زنی که شوهرش را کشت و جسد او را در بیابان سوزاند/ دستگیری دکتر قلابی در غرب تهران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار