دُرّ نجف، سنگی مبارک از وادی السلام+فیلم

دُرّ نجف، سنگی مبارک از وادی السلام٬ تبرکی از دیار مولایمان علی(ع) است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دُرّ نجف سنگی صاف و شفاف مانند شیشه می‌باشد که از نوع سنگ‌های کوارتز می‌باشد.

سنگ دُرّ نجف در دو رنگ شیشه‌ای بیرنگ و شیشه‌ای مایل به قرمز در وادی السلام نجف کشور عراق یافت می‌شود که دومی در میان کشور‌های اسلامی به “در حسینی ” شهرت دارد.

جالب است بدانید نحوه ساخت این دُر، مختص به شهر نجف عراق است و، چون تنها در این سرزمین حاصل میگردد به سنگ دُر نجف شهرت دارد.

یکی از گونه‌های سنگ دور نجف، عقیق می‌باشد که برای عموم مردم شناخته شده است و به رنگ‌های کهربائی، زرد، سفید، جگری، جگری مایل به سیاه و سبز مشاهده می‌شود.

گونه‌های دیگری از نگین در نجف خط‌های سیاه رنگی به شکل مو دارا می‌باشد که به آن در مودار می‌گویند. از آنجایی که این سنگ فقط در منطقه بزرگ قبرستان وادی السلام و اطراف آن یافت می‌شود، منابع آن کم و مردم سرزمین‌های دور کمتر با آن آشنایی دارند.

منطقه وادی السلام نجف بین تپه‌ها و کوه‌ها که محل عبور سیلاب نیز هست مکانی با ۵ میلیون جسد می‌باشد که بزرگترین گورستان جهان است. مکانی که نوح، هود، آدم و همینطور امام علی علیه السلام در آن دفن شده اند. این قبرستان که به نام وادی السلام است، در شهر نجف اشرف قرار دارد که قدمتی به بلندای تاریخ دارد.


بیشتر بخوانید


عبدالله قنبری خبرنگار افتخاری باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری، هم اکنون در عراق حضور دارد و گزارشی از درنجف تهیه کرده است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار