ورود کمیته بین المللی المپیک به ماجرای دونده جنجالی بلاروس

کمیته بین المللی المپیک (IOC) برای حل و فصل پرونده دونده اخراجی و پناهجوی تیم بلاروس وارد میدان شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کریستینا تیمانوفسکایا عضو تیم دو و میدانی بلاروس در بازی‌های المپیک توکیو که به علت انتقاد از سرمربی تیم ملی کشورش از کاروان المپیک بلاروس اخراج شده است، از بازگشت به کشورش خودداری کرد و در فرودگاه به پلیس پناه برد.

او که شب را در فرودگاه به سر برد به پلیس گفت تمایلی برای بازگشت به کشورش ندارد و به اجبار به فرودگاه آورده شده است. تیمانوفسکایا از کمیته بین المللی المپیک درخواست کمک کرد.

حالا کمیته بین المللی المپیک وارد ماجرا شده و ضمن صحبت با این ورزشکار خواستار گزارش کتبی کمیته ملی المپیک بلاروس شده است.

مارک آدامز، سخنگوی رئیس IOC در مورد وضعیت این ورزشکار گفت: "کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری المپیک توکیو دیشب مستقیماً با کریستینا تیمانوفسکایا ورزشکار بلاروسی صحبت کردند. او نزد مقامات فرودگاه و یکی از اعضای کمیته بود و شب را در هتل فرودگاه گذراند.

"این ورزشکار احساس امنیت می‌کند. کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری المپیک توکیو به گفت و گو‌های خود با او ادامه خواهند داد تا بدانند اقدامات بعدی چگونه خواهد بود و او می‌خواهد چه کار کند. ما همچنین از کمیته ملی بلاروس درخواست گزارش کتبی کامل کرده ایم. "

ماسا تاکایا، سخنگوی کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز گفت: "این ورزشکار در فرودگاه هاندا درخواست محفاظت کرد، به همین دلیل ما توانستیم بفهمیم که او آنجا بوده و کارکنان کمیته نیز به آنجا رفتند. "

تیمانوفسکایا قصد درخواست پناهندگی در یکی از کشور‌های اروپایی را دارد و سفارت لهستان در ژاپن برای ارائه کمک اعلام آمادگی کرده است.

یاکوب کولانک، وزیر خارجه چک نیز به تیمانوفسکایا اجازه داده است که به این کشور سفر کند تا بتواند برای حمایت سیاسی درخواست بدهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار