آغاز واکسیناسیون بیش از سه هزار نفر از کارکنان شبکه بانکی کردستان

طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای بیش از سه هزار نفر از کارکنان شبکه بانکی استان کردستان از امروز آغاز شد و تا روز جمعه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، واکسیناسیون اقشار مختلف مردم در برابر ویروس کرونا از ابتدای امسال با واکسینه کردن گروه‌هایی که بیشترین ابتلا به این بیماری را داشتند یعنی کادر درمان آغاز شد و سپس دیگر افراد در خطر همچون زنان و مردان بالای ۶۰ سال هم در اولویت قرار گرفتند.

حال در پنجمین ماه از سال ۱۴۰۰ و بعد از گذشت حدود ۲ سال از شیوع بیماری کووید ۱۹ واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی، فرهنگیان و خبرنگاران هم در استان‌های مختلف کشور آغاز شده است.

شنبه ۹ مرداد واکسیناسیون فرهنگیان کردستان آغاز و امروز دوشنبه هم واکسینه کردن کارکنان شبکه بانکی شروع شد و اقدامات لازم در ارتباط با واکسیناسیون خبرنگاران استان هم در حال اجرا است و به زودی این مهم هم استارت می‌خورد.

علی اشرف یوسفی قیاسی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان در حاشیه واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی استان اظهار داشت: همه کارکنان سیستم بانکی استان شامل بانک‌های دولتی و خصوصی، موسسات مالی و اعتباری با اولویت همکاران پشت باجه، تحویلداران و نیرو‌های خدماتی از امروز واکسینه می‌شوند.

علی اشرف یوسفی قیاسی از رییس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان به دلیل همکاری‌هایی که باشبکه بانکی داشتند تشکر کرد و افزود: تا روز جمعه ۱۵ مرداد ماه همه کارکنان سیستم بانکی استان واکسینه می‌شوند.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون امری اختیاری است و هیچ کدام از کارکنان مجبور به این کار نمی‌شوند، گفت: تعدادی از کارکنان ما نخواستند واکسینه شوند و اصراری هم برای این مهم وجود ندارد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان با اعلام اینکه بیش از سه هزار نفر در سیستم بانکی استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: بیشترین کارکنان شبکه بانکی مربوط به سنندج است و سالن مناسبی در بانک کشاورزی استان واقع در خیابان حسن آباد به واکسیناسیون همکاران ما اختصاص پیدا کرده است.

یوسفی‌قیاسی با اشاره به اینکه بیشترین آمار مرگ و میر کرونا در بین دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان مربوط به بانک‌ها بوده است، اظهار داشت: تا پیک دوم کرونا ۸۰۰ نفر از کارکنان شبکه بانکی این استان به کرونا مبتلا شدند و ۶ نفر هم جانشان را از دست دادند.

او یادآور شد: سیستم بانکی ۷.۵ برابر بییشتر از سایر اقشار جامعه در خطر ابتلای به کرونا قرار دارد به همین دلیل رییس شورای هماهنگی بانک‌های کشور با وزیر بهداشت مکاتبات و پیگیری‌های زیادی را انجام داد تا همکاران بانکی هم در نوبت دریافت واکسن قرار گرفتند.

کاوه حسینی کارشناس مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت سنندج هم اظهار داشت: امروز ۲ تیم به همراه یک پزشک، برای واکسینه کردن کارکنان شبکه بانکی استان در سنندج در بانک کشاورزی مستقر شدند.

 حسینی با اشاره به اینکه واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا به کارکنان شبکه بانکی استان تزریق می‌شود، افزود: اولویت تزریق با افرادی است که ارتباط مستقیم با ارباب رجوع دارند.

او با اعلام اینکه مشکلی در ارتباط با کمبود واکسن نداریم، یادآور شد: بعد از مشاوره و پرسش سوالاتی مبنی بر اینکه افراد علایم مشکوک و سابقه نزدیکی با بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا را طی ۲ هفته اخیر نداشتند، اقدام به تزریق واکسن می‌کنیم.

کارشناس مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت سنندج اظهار داشت: اگر هر کدام از کارکنان شبکه بانکی استان شرایط لازم ذکر شده برای تزریق را نداشته باشند بعد از چهار تا ۶ هفته آینده می‌توانند برای واکسینه شدن به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

حسینی گفت: از صبح امروز که واکسیناسیون کارکنان بانکی آغاز شده تنها یک مورد مراجعه به پزشک در همین مکان را داشتیم آن هم فردی بود که سابقه بیماری دیابت را داشت و بعد از بررسی پزشک و اعلام منع واکسینه شدن اقدام به تزریق واکسن به او کردیم.

کارکنان شبکه بانکی استان ۱۵ دقیقه بعد از تزریق واکسن در سالن می‌مانند تا اگر مشکلی برای آن‌ها پیش بیاید به سرعت توسط پزشک معاینه و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

سیستم بانکی کردستان بیش از سه هزار نفر کارمند دارد که تاکنون بیش از یک هزار نفر آن‌ها به کرونا مبتلا شدند و ۶ نفر هم جانشان را از دست دادند.

در حال حاضر شهر‌های سنندج و بیجار و مریوان در وضعیت قرمز، دهگلان، کامیاران و قروه در وضعیت نارنجی و دیواندره، سقز، بانه و سروآباد در وضعیت زرد قرار دارند و شیب شیوع کرونا در استان افزایشی است و در صورت بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ورود به موج‌های بعدی دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.