گلستان صاحب شهرک شیلاتی می‌شود

مدیر کل شیلات گلستان گفت: به منظور احداث زیرساخت‌های شهرک شیلاتی در گمیشان، توافق نامه چهارجانبه امضا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان گفت: وزارت جهاد کشاورزی، قرارگاه سازندگی خاتم، سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری گلستان برای احداث شهرک شیلاتی توافق کرده اند.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: این شهرک شیلاتی ۶ هزار و ۵۰۰ هکتاری در شهرستان گمیشان احداث می‌شود و توافق نامه احداث آن بر مبنای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

قدس علوی افزود: مهمترین هدف از احداث این شهرک ایجاد شغل پایدار برای ساکنان این شهرستان کمتر برخوردار و محروم است.

شهرستان گمیشان در شمال گلستان قرار دارد و دارای نوار ساحلی خزر است.

شغل بیشتر مردم گمیشان صیادی است که در سال‌های اخیر به علت کاهش جمعیت ماهیان استخوانی دریای خزر و کمبود صید، معیشت ساکنان آن تحت تاثیر قرار گرفته است.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: ۴ نهاد با یکدیگر برای اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک مانند سامانه آبگیر، کانال‌های آبرسان، زهکش‌های تخلیه، ابنیه‌های فنی مسیر، جاده‌های دسترسی، استخر لاگون، شبکه‌های انتقال اصلی و فرعی برق و گاز، توافق کرده اند.

او گفت: صدور جواز تاسیس شهرک شیلاتی و مزارع زیر مجموعه آن با شرکت شهرک‌های کشاورزی به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی، تامین ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی با قرارگاه خاتم و تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز با سازمان برنامه و بودجه کشور است.

به گفته او، استانداری گلستان هم موظف است به عنوان طرف چهارم این توافق نامه دستگاه‌های اجرایی استان را به همکاری برای انجام طرح مکلف، تسهیلات بانکی ارزان قیمت مورد نیاز بهره برداران را تامین و موانع بانکی را با همکاری طرف اول برطرف کند.

قدس علوی گفت:یکی دیگر از تعهدات قرارگاه خاتم هم این است که عملیات اجرایی زیرساخت‌ها را به گونه‌ای زمان بندی و فاز بندی کند که کل عملیات اجرایی موضوع توافق نامه تا پایان سال پنجم به پایان برسد، به طوری که از ابتدای سال سوم به بعد هرساله امکان بهره برداری بخشی از مزارع پرورشی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار