۳ اثر تاریخی اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه گفت: سه اثر تاریخی این شهرستان در راستای حفظ و حراست از آن، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، روناک تاسا رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه اظهار کرد: محوطه"شب‌آقا "با شماره ۳۳۲۵۷، "تپه مزرا" با شماره ۳۳۲۵۹ و تپه "گرده‌سوره" با شماره ۳۳۲۵۷ به ثبت ملی رسیده و اخیرا به استان ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: تپه "مزرا "با قدمت پیش از تاریخ (مس سنگی)، تپه "شب آقا "با قدمت تاریخی - اسلامی و تپه "گرده‌سور" دارای قدمت عصر آهن است که حفظ و حراست از این آثار همت جمعی را می‌طلبد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه ادامه داد: این شهرستان یکی از مناطق مهم به لحاظ باستان شناسی در استان و حتی کشور محسوب می‌شود که طی ۲ سال گذشته، ۱۶ اثر  فرهنگی و تاریخی دیگر نیز در سطح این شهرستان شناسایی و جهت ثبت در فهرست آثار ملی معرفی شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل تعدد و تکثر آثار تاریخی، این شهرستان به بهشت باستان شناسان معروف شده است از این رو تلاش‌های زیادی جهت حراست از این اثر‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.