قم در مسیر تحول؛

عملیات اجرایی ۱۲ پروژه شهرداری قم آغاز شد

آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه شهرداری قم با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، در هشتمین هفته از اجرای طرح بزرگ قم در مسیر تحول، در مراسمی افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه شهرداری قم با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال کلید خورد.

سقائیان نژاد، شهردار قم صبح امروز در حاشیه این مراسم با اشاره به این که این طرح‌ها در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، فرهنگی، ورزشی، و فضای سبز است، گفت: ساماندهی حلقه‌های ترافیکی شهر و شبکه معابر شهری با هدف تسهیل عبور و مرور شهروندان از اولویت‌های شهرداری است.

او یکی از پروژه‌های کلیدی را افتتاح و بهره برداری بلوار فردوسی و حکیم، افتتاح و بهره برداری محور مستقیم تقاطع غیرهمسطح شهید آیت الله سید محمدباقر صدر دانست و افزود: در این پروژه سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بابت تملک، آزادسازی و عملیات عمرانی هزینه شده است.

سقائیان نژاد با بیان این که این پروژه از شهریور ۱۳۹۷ آغاز شده است، تصریح کرد: کاهش بار ترافیکی معابر اطراف، کوتاه شدن مسیر و رونق اقتصادی داخل بافت از ویژگی‌های این پروژه است.

شهردار قم عملیات عمرانی و اجرایی احداث این شریان ارتباطی در مسیر مستقیم و حدفاصل میدان پلیس تا بلوار جمهوری اسلامی شامل بلوار حکیم حدفاصل بلوار جمهوری اسلامی تا بلوار شهیدان هاشمی شاهرودی و محور مستقیم تقاطع همسطح بلوار شهید آیت الله محمدباقر حکیم با بلوار پیامبر اعظم (ص) طول محور فردوسی، حدفاصل میدان شهید محلاتی تا میدان ارتش را ۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این پروژه شریان ارتباطی مناطق یک، چهار و پنج را در فاز نخست و مناطق دو شش و سه را در فاز‌های بعدی برقرار خواهد کرد.

سقائیان نژاد روند پیشروی پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مسیر ۲۵ کیلومتر است که باید آزاد سازی شود و اگر به بهره برداری برسد، تمام معضلات ترافیکی شهر قم را حل خواهد کرد.

افتتاح و بهره برداری از خیابان ۳۰ متری سنگبری‌ها، به مساحت ۴۵ هزار متر مربع، احداث فاز اول خیابان دام و طیور به مساحت بیست هزار متر مربع، اصلاح و مناسب سازی بلوار شهید حاج خداکرم به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر طول، خیابان شهید چمران به مساحت دو هزار متر طول، بلوار شهید عابدی به مساحت هزارو ۲۵۰ متر طول و رونمایی از طرح ساختمان‌های سازگار با محیط زیست از دیگر طرح‌های شهرداری بود.

آیت الله اعرافی ،مدیر حوزه‌های علمیه کشور هم در این مراسم با آرزوی توفیق برای شورای شهر ششم گفت: شهر قم در سال‌های اخیر شاهد تحولات مهمی بوده که امید است مسئولان و دست اندر کاران بتوانند این مسیر را ادامه دهند.

او نگاه علمی، فرهنگی و اجتماعی به شهر را لازمه پیشرفت دانست و افزود: این نگاه همه جانبه در شهرداری وجود دارد و ان شاءالله استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار