وزیر آموزش و پرورش:

نظام یادگیری با کیفیت، نیازمند معلمان با کیفیت است

حاجی‌میرزایی گفت: برای نظام یادگیری با کیفیت، نیازمند معلمان با کیفیت هستیم، بنابراین تربیت معلم، ریشه‌ای‌ترین تحولات درون یک جامعه است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از مجموعه ٣١ جلدی تاریخ تعلیم و تربیت کشور اظهار کرد: اگر همه امور کشور را طبقه بندی کنیم، امر تربیت معلم در صدر قرار دارد. در این طبقه بندی تربیت معلم، موقعیت بالایی دارد.

او ادامه داد: برای نظام یادگیری با کیفیت، نیازمند معلمان با کیفیت هستیم، براین اساس نهاد تربیت معلم، ریشه‌ای‌ترین تحولات درون یک جامعه است.

حاجی‌میرزایی افزود: شاید دانشمندان و پژوهشگران علاقه‌مند باشند تا تاریخچه تربیت معلم را مورد ارزیابی قرار دهند زیرا ریشه‌های ما بیش از آنکه محصول سیاستمداران باشند، محصول کار معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر نیروی انسانی با کیفیت، تحولاتی را رقم نزند، کار دوامی ندارد، تصریح کرد: پیچیدگی‌های کار معلم را هم نباید نادیده بگیریم. ما در جامعه‌ای  فعالیت می‌کنیم که پویایی دارد، دانشی که به امر تربیت انسان‌ها اختصاص دارد از حیث دشواری در صدر قرار می‌گیرد.

حاجی‌میرزایی گفت: شایسته‌ترین افراد جامعه، نسل آینده را تربیت می‌کند، هرچه در این مورد ناآگاه باشیم، خسارت می‌بینیم، به همین دلیل دانشگاه فرهنگیان مهم است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حضور در دانشگاه فرهنگیان مزیت نیست بلکه ایفای نقش و مرتبت آن مهم است، بنابراین رفعت دانشگاه، رفعت توانمندی در ایفای نقش خود است.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: اگر قرار است جامعه اسلامی در مسیر تمدن سازی نوین حرکت کند، باید بتوانیم جلوه‌ای از تربیت معلم را به دنیا معرفی کنیم که قادر باشیم از کیفیت آن‌ها بگوییم.

تدوین تاریخ شفاهی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

او با اشاره به اینکه در جامعه ما تدوین تاریخ شفاهی مورد بی‌مهری قرار گرفته است، افزود: اگر جامعه‌ای ارتباطش با حافظه و تاریخچه اش پاک شود، بسیار خطرناک است. ارزش گزارش باید چگونگی اقدامات باشد، این موضوع همان دانش نهفته‌ای است که در شرایط فعلی در حال از بین رفتن است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: چالش دانشگاه فرهنگیان چالش کیفی و توانمندی برای ایفای مسئولیت ملی است.

در ادامه علی محمد طاهری نیا معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کتاب ٣١ جلدی تاریخ تعلیم و تربیت یک محصول سازمانی و تاریخی است و به تعبیر مقام معظم رهبری تاریخ دو مفهوم عبرت و درس است.

او گفت: در این مجموعه به طور مستقیم ٧٠ نفر و که به طور غیرمستقیم حدود ٧٠٠ نفر فعالیت و همکاری داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
معلم باکیفیت حق و حقوق باکیفیت می خواد برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
معلم باکیفیت با یک پنجم دریافتی کارکنان دیگر به طنز می ماند در گذشته با معف کردن از سربازی معلمان با کیفیت جذب شدند که همان ها هم بعداز مدتی کارکردن ودچارفقر شدن دلزده شده اند خبرندارید که معلم حقوقش کمترین حقوق است با این وضعیت کدام کیفیت ایجاد خواهدشد شیوه جذب معلم با عناوین حق التدریس شرکتی وچندین نام دیگر که همه با پارتی جذب شده اند همین یک ذره کیفیت را از بین بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
معلم با کیفیت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟معلمی حق تدریسی که با پارتی نماینده سرکار امده اونم برای نهضت سواد اموزی و... با بدترین تجریه شخصی . تنبلی شدید خودش چطور توقع دارید با کیفیت از اب دربیاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بیاید تو شهرستانها ببنید چقدر معلم تنبل حق تدریسی داریم که با پارتی امدند سر کار و دارید استخدام می کنید اینا رو .به خدا اون دنیا تک تک شما باید جوابگو باشید حق به حق دارش نمی رسه دانشجوی رتبه بالا بیکار باشه و یه عده با پارتی میز ادارات رو اشغال کنن
آخرین اخبار