٩٧ درصد اماکن شهر‌های زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت سند مالکیت دریافت کردند

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۳۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد،گفت: تاکنون منازل مسکونی ۲۹ شهر با ۹۷ درصد پوشش سنددار شده است.

محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: با این آمار از مجموع ۵۶ هزار و ۶۳۱ واحد مسکونی شهری، ۴١ هزار واحد از خدمات طرح سنددار کردن این اداره کل بهره‌مند شده‌اند و باقی واحد‌ها نیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که تاکنون ١٨٠ هزار واحد از این تعداد با ٧٠ درصد پوشش سنددار شده است.

 وی اضافه کرد: این تعداد منزل مسکونی در یک‌هزار و ٧١٠ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان اجرایی شده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: متقاضیان این طرح می‌توانند مدارک خود را به دهیاری‌ها تحویل دهند و از مراجعه به شهر‌ها برای پیگیری سنددار کردن منازل مسکونی‌شان خودداری کنند.

بدلی بیان کرد: کارشناسان این اداره کل آمادگی لازم را جهت حضور در روستا‌ها دارند تا مدارک لازم را از روستاییان بگیرند و طرح سنددارکردن اماکن روستایی را با سرعت پیش ببرند.

وی اظهار داشت: حضور کارشناسان بنیاد مسکن در روستا‌ها منجر به کاهش هزینه‌های اضافی برای متقاضیان می‌شود.

وی اضافه کرد: سرعت بخشیدن به اجرای طرح سنددار کردن اماکن روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیازمند همکاری بیش از پیش مردم است.

کاهش پرونده در محاکم قضائی و ثبتی با تثبیت مالکیت افراد، استفاده از اسناد مالکیت در مراودات اقتصادی مانند دریافت تسهیلات و وثیقه از مزیت‌های سنددار شدن واحد‌های مسکونی روستایی است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.