پشت پرده کلاهبرداری با پیامک در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت:فریب کلاهبرداران در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی را نخورید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سرهنگ علی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از مردم خواست فریب تماس‌های تلفنی یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر برنده شدن در مسابقه‌های مختلف را نخورند و برای دریافت جایزه اطلاعات خود را ارسال نکنند.

او با بیان اینکه کلاهبرداران با ارسال پیامک، تماس تلفنی یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با برخی از شهروندان، مژده برنده شدن آن‌ها را در قرعه‌کشی و یا جشنواره‌های مختلف رادیویی و یا تلویزیونی می‌دهند افزود: به این ترتیب با راهنمایی پیچیده کلاهبرداران سایبری،  این افراد اقدام به انجام عملیات بانکی و انتقال وجه به‌حساب مجرمین می‌کنند.

کسانی ادامه داد: در روش دیگر مجرم با واردکردن شماره تماس قربانی در برنامه بانکی موجود در دستگاه خود و با بیان اینکه کد قرعه‌کشی برای کاربر ارسال می‌شود، کد فعال‌سازی برنامه‌های بانکی را از قربانی دریافت و با ورود به برنامه موجودی حساب بانکی را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه به کاربران توصیه کرد: از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر ارسال هرگونه کد فعال‌سازی و انجام هرگونه عملیات بانکی ازجمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و... به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بیان داشت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

او در پایان گفت: شهروندان موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۳۱۷۸ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.