افتتاح دو طرح سلامت محور در شیراز

پیاده راه سلامت استاد شجریان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان با سه و نیم کیلومتر طول و باغ سلامت بانوان در منطقه ۶ شهری شیراز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در آیین افتتاح پروژه‌های شهرداری منطقه ۶ گفت: پروژه‌های انسان محور شاخص در همه مناطق شیراز ایجاد شده و یا در حال تکمیل است و عدالت محیطی، فضایی و خدماتی در سطح شهر ایجاد شده است.
او افزود: کار‌هایی که در ۲ سال گذشته در بافت تاریخی شیراز انجام شده در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و خدمات شهری در این منطقه با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان به روز شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه بافت قدیم این کلانشهر امروز به مقصد گردشگری برای این شهر تاریخی تبدیل شده است، اضافه کرد: برای بهسازی و تکمیل این دو طرح صد میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار منطقه ۶ شیراز نیز در این آیین میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت پیاده راه استاد شجریان را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پیاده راه استاد شجریان به طول ۳ و نیم کیلومتر و مسیر دوچرخه سواری ۳ کیلومتری افتتاح شد که مسیر دوچرخه و پیاده روی آن کاملا از هم تفکیک شده است.

حمیدرضا اسماعیلی افزود: این پیاده راه شامل چندین زمین ورزشی و سایبان‌ها، نشیمن‌های متعدد جمعی و فردی ویژه کودکان و بزرگسالان است.

او ادامه داد: این پیاده راه هشت هزار متر فضای سبز دارد و سه هزار اصله درخت نیز در این محور کاشته و روشنایی آن نیز کاملا تامین شده است.

شهردار منطقه ۶ شیراز با بیان اینکه این مسیر مشرف بر رودخانه خشک و باغات چمران و قصردشت است گفت: همزمان ۱۷ پیمانکار برای تکمیل این پروژه به کار گرفته شد به‌گونه‌ای که مقرر بود این پیاده راه سه ساله تمام شود، اما در مدت یک سال به بهره برداری رسید.

او در ادامه بیان کرد: بهسازی و توسعه باغ سلامت بانوان شیراز واقع در پیاده راه سلامت استاد شجریان در بلوار چمران به مساحت سه هکتار به بهره برداری رسید.

باغ سلامت بانوان که یکی از پروژه‌های شهرداری منطقه ۶ و در ورودی پیاده راه سلامت از سمت بلوار شاهد است به مناسبت هفته خبرنگار به دست طاهره حیاتی عکاس روزنامه سبحان به بهره برداری رسید.

او گفت: در باغ سلامت بانوان شیراز هم که با مساحت ۳ هکتار به عنوان طرح مکمل این پیاده راه ساخته شده بانوان می‌توانند از فضا‌های ورزشی موجود استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.