از خبرهای جنجالی فیلترینگ اینترنت تا ساماندهی فضای مجازی با قانونی جامع

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : فیلترینگ اینترنت که از سوی برخی منتقدان مطرح شده نادرست است و مجلس بدنبال ایجاد قانونی جامع برای ساماندهی فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام  نصیرایی نماینده مردم فردوس ،طبس ،بشرویه و سرایان در نشست با نظام صنفی رایانه‌ای، پیرامون طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: به عنوان نماینده مردم در مجلس  و کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش بر آن است تا در جهت ساماندهی فضای مجازی به بهترین و کم هزینه ترین قانون  رأی بدهم.

او با اشاره به حواشی ایجاد شده در موضوع پیرامون  طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، افزود: وقتی شبکه های معاند نسبت به این طرح حساس شده اند اطمینان حاصل می شود که اقدام درستی انجام داده ایم اما متاسفانه  برخی از داخل با گروه های معاند هم صدا شده اند.

حجت الاسلام  نصیرایی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که به رفع دغدغه های خانواده ها، صیانت از فرهنگ و تامین امنیت عمومی منتهی شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر گوگل یا اینستاگرام اراده کند که در یک مقطعی از زمان به ایران خدماتی ارائه ندهد تکلیف مردم و افرادی که فعالیت های خود را مبتنی بر آن انجام می دهند چه می شود؟ آن هم در شرایطی که هر روز تعداد بیشتری از کسب وکار ها و حتی فعالیت های آموزشی، اقتصادی و اجتماعی به این فضا گره می‌خورد.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه در مجلس تنها شیوه بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی  تصویب شده است گفت:هنوز جزئیات آن بررسی نشده و قرار است کمیسیون مشترکی تشکیل شود و از کمیسیون‌های تخصصی مختلف مجلس در آن عضو شوند و از دو هفته آینده کار خود را در جهت بررسی این طرح  آغاز کنند.

او اظهار کرد: در روند بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی از  حضور  و نظرات متخصصان و اصناف این حوزه بیشترین استفاده را ببریم.

نماینده مردم فردوس ،طبس ،بشرویه و سرایان  با اشاره به بحث فیلترینگ اینترنت که از سوی برخی منتقدان مطرح شده افزود: مگر می شود اینترنت را مسدود کرد؟ ما معتقدیم فضای مجازی بستر مناسبی برای این است که بتوانیم انقلاب را به دنیا صادر کنیم بنابراین باید بتوان از فضای مجازی به درستی استفاده کرد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار