فروش صد میلیونی محصولات سفالی در بیرجند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند از فروش صد میلیونی محصولات سفالی ساخته شده توسط سفالگران شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فولادی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند گفت: پنج کارگاه متمرکز سفالگری با چرخ در بیرجند فعال است که به دست پیشکسوتان و علاقه‌مندان به این هنر با اشتغالزایی بیش از ۲۰ نفر به صورت مستقیم اداره می‌شود.

او افزود: طی تحقیقات صورت گرفته از این هنرمندان، هر کارگاه به طور متوسط سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه سفال و سایر محصولات سفالی را تولید می‌کند که فروشی بالغ بر یک میلیارد ریال را به همراه دارد.

فولادی اظهار کرد: تولیدات این کارگاه‌ها علاوه بر فروش در شهرستان بیرجند به شهر‌ها و استان‌های مجاور نیز ارسال می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند از راه‌اندازی مجموعه کارگاه آموزشی سفال شاهو در خانه تاریخی کوزه‌گران بیرجند خبر داد و بیان کرد: مجموعه کارگاه سفال شاهو در حوزه تولید آثار هنری سفالی، سرامیک و کتیبه و مجسمه سفالین فعالیت می‌کند و تولید آثار هنری از جمله فعالیت‌های بارز این کارگاه آموزشی است.

در سه ماه نخست امسال حدود ۵۰ مجوز در رشته‌های مختلف صنایع دستی صادر و ۱۵ کارگاه صنایع دستی شهری و روستایی در خراسان جنوبی افتتاح شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.