تشدید اعمال محدودیت‌ها در شهر‌های قرمز کرونایی چهارمحال و بختیاری

با توجه به افزایش شدید میزان ابتلا به کرونا و احتمال وقوع شرایط بحرانی، نظارت ها، برخورد با متخلفین و اعمال محدودیت‌های کرونایی بر اساس وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری تشدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، چهل و پنجمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور استاندار و دادستان انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران تعدادی از شهرستان‌ها تشکیل شد.

این نشست با محوریت تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا، روند واکسیناسیون گروه هدف و بررسی راهکار‌های کنترل و مدیریت موج پنجم شیوع بیماری کووید ۱۹ در سالن اجتماعات شهید مردانی استانداری برگزار شد.

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در این نشست با ابراز نگرانی از ایجاد شرایط بحرانی در صورت تداوم وضعیت شیوع بیماری کرونا با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان، خواستار تعطیلی دو هفته‌ای اصناف، ادارات و اعمال محدودیت‌های شدید تردد شد.

او افزود: با توجه به افزایش شدید میزان ابتلا به کرونا و احتمال وقوع شرایط بحرانی با تداوم چنین وضعیتی، باید نظارت ها، برخورد با متخلفین و اعمال محدودیت‌های کرونای بر اساس وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها تشدید شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید با تشکیل قرارگاه‌ها و کارگروه‌های ویژه مدیریت اپیدمی کووید ۱۹، از تشکیل هرگونه تجمعاتی جلوگیری و گزارشات اقدامات انجام شده را ارائه نمایند.

او از مردم خواست: طی ۲ تا۳ هفته آینده از برگزاری مراسم‌های عزا، عروسی، جشن و دورهمی‌ها خودداری کنند.

شایان ذکر است: در این نشست مطرح شد، تردد‌های بین استانی، بین شهری و حتی تردد بین روستا‌ها با دقت و جدیت بیشتری کنترل و از تردد‌های غیر ضروری ممانعت بعمل خواهد آمد.

تصمیم گیری در خصوص مراسم‌های عزاداری ماه محرم بر اساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، انجام می‌شود.

تشدید اعمال محدودیت‌ها در شهر‌های قرمز شامل هفت شغل خاص: رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها به صورت پذیرایی در فضای بسته، تالار‌های پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژ‌ها و بازار‌های سربسته، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی و باغ وحش‌ها و نمایشگاه عمومی و تخصصی از دیگر مصوبات این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.