رصد ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است .

غلامحسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:۵۶ تیم دیده‌ بانی جهاد کشاورزی با هوشیاری کامل در حال رصد ملخ صحرایی در استان هستند تا در صورت مشاهده آفت همانند سنوات قبل در اسرع وقت نسبت به مبارزه با آن اقدام کنند.

غلامحسین تیموری با بیان اینکه تاکنون ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است، تاکید کرد: از اوایل آبان سال گذشته تاکنون دیده‌بانی در سطح پنج میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از مراتع این استان انجام شده است.

وی از آماده باش سازمان جهادکشاورزی برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: بر اساس هشدارهای فائو و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر افزایش جمعیت بی‌سابقه ملخ در کشور عربستان و احتمال ورود آفت در هنگام مهاجرت از اماکن زمستانه به اماکن تابستانه (هند و پاکستان) به مرزهای جنوبی استان بسیار محتمل است.

وی از کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواست به محض مشاهده دسته‌های ملخ، سریعا به مراکز جهاد کشاورزی دهستان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار