مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

مهاباد سومین شهر آذربایجان‌غربی در تولید شلیل است

بوتراب گفت: ارومیه، میاندوآب و مهاباد بیشترین سطح زیر کشت و تولید شلیل را در استان آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلال بوتراب مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به برداشت ۴۵ هزار تن شلیل از باغات استان، اظهار داشت: سه هزار و ۷۰۰ هکتار سطح باغ‌های آذربایجان غربی شلیل است، که از مجموع شلیل تولیدی ۵۰ درصد به صورت تازه خوری مصرف و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استان‌های کشور و از جمله کشور روسیه صادر می‌شود.

بوتراب افزود: به ترتیب اولویت شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی، اشنویه بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده و مابقی محصول در سایر شهرستان‌های استان تولید می‌شود.

او با بیان اینکه برداشت ارقام زودرس همه ساله از اواخر تیر ماه شروع می‌شود، گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم میانگین عملکرد تن در هکتار تولید شلیل از باغات استان است.

بوتراب با بیان اینکه این محصول در تمامی شهر‌های استان کشت شده است، ادامه داد: ارقام مغان انجیری، شلیل بومی سفید و شلیل شمس از جمله ارقام شلیل کشت شده در سطح استان است.

آذربایجان غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه‌های هسته دار اعم از انواع هلو، شلیل، آلبالو، آلو و سایر میوه هاست.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.