گنبد نمکی ۶۰۰ ساله در کجا واقع شده است؟

در این گزارش با گنبد نمک جاشک که قدمت ۶۰۰ میلیون ساله دارد، بیشتر آشنا می‌شوید.

به‌گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گنبد نمکی «جاشک» که به آن کوه نمکی جاشک نیز می‌گویند، در جنوب رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از زیبا‌ترین گنبد‌های نمکی خاورمیانه است.

این منطقه در حدفاصل شهرستان دشتی و دیر قرار گرفته و به علت نوع نمک‌های خود، بلورها، غار‌ها و آبشارهایش مورد توجه است و جایی است که شاید تا به حال مانند آن را در هیچ کجای دنیا ندیده باشید.

یک گنبد که سراسر از جنس نمک و سفید است قطعا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. گنبد نمکی جاشک ۶۰۰ میلیون سال قدمت دارد و یکی از مهم‌ترین آثار ملی کشور به شمار می‌آید. در این منطقه غار‌های نمکی و چشمه‌های نمکی زیادی وجود دارند و کوه نمک جاشک در محدوده رودخانه‌مند قرار گرفته است. این منطقه به علت وجود نمک، دارای گیاهان مقاوم در برابر نمک است و در برخی از مناطق کوه هیچ گیاهی دیده نمی‌شود.

از دیگر مناطق دیدنی این گنبد نمکی، یخچال‌های آن است که در قسمت شمال غربی گنبد قرار گرفته اند و در اثر حرکت توده‌های نمکی به سمت شیب زمین به وجود آمده اند. این توده‌ها به دلیل شباهتشان به یخچال‌های یخی به این نام مشهور شده اند. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، بهترین زمان برای سفر شما اواسط بهار تا اواسط پاییز خواهد بود.

برای اقامت در این منطقه، بهتر است کمپینگ را انتخاب نکنید چرا که در جاشک هیچ نوع امکاناتی برای اقامت شما وجود ندارد. بهتر است به روستا‌های اطراف بروید و از مردمان آن، خانه‌های محلی اجاره کنید و یا اندکی مسیر خود را دور کنید و برای اقامت به هتل‌ها و مهمانسرا‌های شهر‌های اطراف همچون دیر و خورموج بروید. برای رسیدن به این منطقه نیز باید وارد جاده بوشهر بندرعباس شوید و ۱۴۴ کیلومتر از بوشهر فاصله بگیرید.

 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار