مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان همدان:

جایگاه های سوخت با ۵۰ درصد کمترین میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را دارند

لیدا رفعتی گفت: ۲۶ واحد متخلف  هفته گذشته در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۲۶ واحد متخلف  هفته گذشته در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

او بیان کرد: واحدهای متخلف شامل هشت سوپر مارکت و خواروبار فروشی، چهار نانوایی، پنج رستوران، ۲ کارگاه و صنایع کوچک و یک پاساژ و ۶ مورد سایر اماکن و مراکز می شود که به علت بی اعتنایی به شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ شده تعطیل شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اضافه کرد: همچنین واحدهای صنفی استان در یک هفته گذشته ۵۱۷ واحد اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین آن‌ها شامل ۱۶۰ واحد سوپر مارکت و خواروبار فروشی، ۷۶ کارگاه و صنایع کوچک،۶۱ نانوایی، ۲۲ رستوران و مابقی سایر اماکن بوده است.

رفعتی اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان موجود است که در یک هفته گذشته چهار هزار و ۲۸۱ مورد بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.

او افزود: میانگین رعایت دستورالعمل بهداشت فردی ۷۸ درصد بوده که کمترین میزان رعایت بهداشت فردی متعلق به جایگاه های سوخت با ۵۰ درصد، تالارهای پذیرایی با ۶۱ درصد و مراکز ورزشی ۶۷ درصد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: میانگین استفاده از ماسک توسط شهروندان، مراجعان به اماکن عمومی و خدمات دهندگان ۶۸ درصد بوده است با این وجود این آمار در مراکز ورزشی و جایگاه های سوخت با ۵۰ درصد، نانوایی ها با ۵۵ درصد، تالارهای پذیرایی ۵۶ درصد و پایانه های مسافربری شهری با ۵۷ درصد از نرم استانی پایین تر بوده است.

رفعتی درباره وضعیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بیان کرد: میزان رعایت این مولفه ۷۲ درصد است و کمترین میزان توجه به این موضوع در تالارهای پذیرایی با ۵۶ درصد، آرامستان ها ۵۷ درصد و پلیس + ۱۰ و دفاتر پیشخوان با ۵۹ درصد است.

او تاکید کرد: مجهز بودن اماکن عمومی به سیستم تهویه بسیار ضروری است و بررسی ها موید این است که از چهار هزار و ۲۸۱ واحد بازرسی شده در یک هفته گذشته ۷۰ درصد به تهویه هوا مجهز بودند.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: بهداشت ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.