خرید ۲۴ هزار تن برنج در مرکز تجارت و پایانه صادرات آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از پیش بینی خرید ۲۴ هزار تن برنج از سوی مرکز تجارت و پایانه صادرات برنج آمل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: پیش بینی می‌شود ۲۴ هزار تن برنج از سوی مرکز تجارت و پایانه صادرات برنج آمل در سال جاری خریداری شود.

او با بیان اینکه مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در زمینی به مساحت ۱۷۰ هزار مترمربع در شهرستان آمل احداث شد، افزود: این مرکز با ۴۴۰ واحد حجره و حدود ۵۰ هزار مترمربع با ظرفیت اولیه ۳۰۰ هزارتن برنج، بسته بندی، سورتینگ، برندسازی و صادرات کیفی برنج ساخته شد.

اسلامی گفت: ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج، برندسازی و اطمینان خاطر مصرف کننده برای خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول از اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در این شهرستان است.

سید اسماعیل یزدان پناه مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه با ساخت این مرکز فاصله بین کشاورز و مصرف کننده با حذف واسطه‌ها و دلال‌ها کوتاه می‌شود، گفت: ساخت نخستین سالن معاملات و بورس کالا‌های کشاورزی از جمله برنج اواخر پارسال با حضور مسوولین وزارت جهاد کشاورزی در این مرکز شروع شد.

او افزود: حدود ۶ هزار مترمربع نیز واحد‌های تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات در این مرکز ایجاد و در گام نخست، چندین محموله برنج از این مرکز صادر شد.

یزدان پناه با اشاره به ارزیابی، رایزنی و برپایی نمایشگاه‌ها از سوی مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در خارج از کشور، گفت: خوشبختانه به علت کیفیت و مشتریانی که برنج ایرانی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس و کشور‌های اروپایی داشت، بازار‌های خوبی برای صادرات برنج مازندران فراهم شده است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.