مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خبرداد ؛

لزوم احداث ساختمان پایگاه امداد کوهستان در باباموسی

ابوالفضل محبان گفت: جمعیت هلال احمر یک پایگاه کوهستان در کوه باباموسی را فعلا برای ارائه خدمت در دو روز پایانی هر هفته برپا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محبان مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت :در پایان سال ۹۹ حدود ۷۶۹ مورد حادثه توسط جمعیت هلال احمر پوشش داده شده است که اهم آن که ۴۸۸ مورد است مربوط به حوادث جاده ای است.


بیشتر بخوانید 


محبان گفت: در سال ۱۴۰۰ تا امروز حدود ۳۱۲ مورد حادثه توسط جمعیت هلال احمر پوشش داده شده است.که ۲۰۵مورد آن حوادث جاده ای بوده است.

او گفت:۱۹۷ نفر مجموعا در سال ۱۴۰۰ توسط امداد گران هلال احمر نجات داده شده اند.

او با اشاره به امداد رسانی در زلزله امسال گرمه و جاجرم و همچنین منطقه مانه و سملقان در شش فاز افزود: با کمک امداد گران۳۷۸ تخته چادردر این مناطق بین کسانی که خانه هایشان قابلیت سکونت نداشته است توزیع شده است.

او با اشاره به آموزش روستاییان جهت ایمن ماندن در زمان زلزله توسط مربیان و اعزام کارشناسان آموزشی و اعزام تیم های حمایت روانی به مناطق زلزله زده گفت:امدادگران در این مناطق پک های بهداشتی ،شیر خشک،و ۵۷۲ بسته غذایی، ۴۳۰ کیلو نایلون جهت عایق بندی چادر ها در زمان بارندگی ، و ۸۰ والور توزیع کردند.

او در ادامه بر لزوم یک پایگاه امداد و نجات کوهستان در منطقه باباموسی در شهر بجنورد تاکید کرد و یادآور شد: این جمعیت یک پایگاه کوهستان هلال احمر در این منطقه را فعلا برای ارائه خدمت در دو روز پایانی هر هفته برپا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: در تلاش هستیم تا موافقت را برای فعالیت هر روزه این پایگاه در این منطقه کوهستانی دریافت کنیم.

او گفت: فعلا نیروهای این پایگاه هیچ ساختمانی برای استقرار در اختیار ندارند و این نیروهای امدادی در این منطقه در کانکس و خودروی اورژانس مستقر هستند.

محبان افزود: با ساخت این بنا حتی می توانیم به حوادث منطقه کنارگذر شمالی شهر بجنورد را در کوتاه ترین زمان ممکن امدادرسانی کنیم.

محبان افزود:این جمعیت با فراخوان تیم های درمان اضطراری از کلیه شهرستان ها و اعزام آنها در ۹ روستای حادثه دیده نسبت به استقرار پزشکان ،پرستاران ،ویزیت و داروی رایگان در مناطق زلزله زده اقدام نموده است.

او در پایان گفت:در حوزه انبار ها و ستون فقرات اقلام امدادی که شامل چادر ،موکت ،و پتو است کمبودی نداریم و یک و نیم درصد جمعیت استان دپو در انبار های استان داریم.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.